مزایای سازه های LSF

مزایای سازه های LSF

سرعت اجرای بسیار بالا

سیستم سازه LSF این امکان را برای سازندگان فراهم می کند تا سرمایه آنها در کوتاه ترین زمان ممکن با بهترین کیفیت  درساخت بازگردانده شود. افزایش ۸ الی ۱۳ درصدی فضاهای مفید داخلی در مقایسه با شیوه ی سنتی از دیگر مزایای استفاده از این سیستم میباشد.

کیفیت بالا و یکنواخت محصول نهایی

به علت اینکه مقاطع سازه ای این سیستم در کارخانه تولید شده و برش خورده و سپس توسط تکنسین های فنی اجرا می شود، کیفیت محصول نهایی در مقایسه با ساخت و ساز سنتی بسیار بهتر میباشد.

سبکی و در نتیجه کاهش نیروی زلزله وارد بر سازه

وزن سازه ای این سیستم حدودا ۲۵%-۳۰% سازه های رایج میباشد در نتیجه به همین نسبت نیروی زلزله کمتری را به خود جذب می کند.

کیفیت بالای اجرای اتصالات

بر خلاف ساخت و سازهای سنتی که در اغلب موارد کیفیت اجرای اتصالات پایین و منشاء بسیاری از خرابی ها در زلزله است , در این سیستم اتصالات ساده و همانند سایر اجزای سازه دارای کیفیت اجرای بالا می باشند.

 برخوردار از استانداردهای جهانی مصرف انرژی

به لحاظ عایق بندی مناسب دیوارها در سیستم LSF درصد انتقال انرژی در این ساختمان ها  پایین تر از سازه های سنتی و در دراز مدت منجر به صرفه جویی قابل توجه در هزینه گرمایش و سرمایش ساختمان می گردد.

حمل و نقل آسان

سبکی و ابعاد کوچک مقاطع, زمینه را برای حمل و نقل آسان برای نقاط مختلف فراهم آورده است.

قابلیت بازیافت بخش عمده مصالح

اغلب اتصالات اجزای سازه ای و غیر سازه ای در این سیستم به صورت پیچ اجرا شده و بازیافت آنها به امکانپذیر است. نزدیک به ۷۰ درصد مصالح از قابلیت تعویض برخوردارند..

مقاومت و دوام بالا در برابر شرایط محیطی نامطلوب

به دلیل گالوانیزه بودن کلیه مقاطع, ساختمان های ساخته شده با این روش دارای مقاومت مناسب در برابر خوردگی و رطوبت بوده و در شرایط محیطی شمال و جنوب کشور دارای عمر مفید بیشتری میباشند..

سهولت اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی

در فرایند فرم دهی و ساخت مقاطع فولادی جدار نازک , سوراخ هایی استاندارد در جان این مقاطع پیش بینی شده که عبور سیم ها و لوله ها از داخل انها باعث تسهیل در نصب سیستم های الکتریکی و لوله کشی ها در داخل دیوار می شوند.

 تطابق فرهنگی محیط داخل و نمای ساختمان با ساختمانهای سنتی

استفاده از انواع نماها از قبیل سنگ, آجر نما, نمای PVC , چوبی یا آلومینیومی, رنگ, کاشی, سرامیک و … در فضای داخل نیز همانند دیوارهای معمول امکان اجرای رنگ, کاغذ دیواری و …وجود داشته که این خصیصه باعث می گردد تفاوتی با ساختمان های معمول و رایج نداشته باشد.

 عملکرد صوتی خوب

عایق درون دیوارها باعث عدم انتقال صدا و عملکرد صوتی مناسب این ساختمان ها می شود.

برخوردار از استانداردها و ضوابط ضد آتش سوزی

تمام عناصر این سیستم از جمله عایق های حرارتی و صوتی از استانداردهای ضد حریق برخوردار است.

نیاز به فضای کم کارگاهی و ایمنی بیشتر در کارگاه

عمدتا اجزا مطابق مشخصات فنی در کارخانه تولید و پس از انتقال به پروژه اقدام به مونتاژ اجزا می شود.

بادوام بودن

در مقاطع فولادی جدار نازک، از فرم خارج شدن و تغییر شکل مقاطع وجود ندارد بنابراین مشکلات ایجاد شده برای پانل های چوبی و پانل های گچی متصل به این اجزای فلزی به حداقل ممکن کاهش مییابد همچنین فلز یک ماده غیرارگانیک بوده و بنابراین درمقابل رطوبت و هجوم حشرات مقاوم بوده وچرخش ،کج شدگی ،جدا  شدگی، ترک وخراش در آن ایجاد نخواهد شد.