چه مواردی را باید در طراحی کابینت فلزی در نظر بگیریم

کابینت های فلزی که در گذشته استفاده فراوانی داشتند امروزه مجددا مورد توجه طراحان مدرن قرار گرفته اند. طراحی کابینت های فلزی باید اصولی باشد و مواردی را در این رابطه رعایت کرد تا نتیجه کار رضایت بخش باشد. این کابینت ها علاوه بر قیمت مناسب طول عمر زیادی دارند که سبب شده است عده ای دوباره برای استفاده از آن ها علاقه نشان دهند. در این مقاله از شهرآهن به بررسی اطلاعاتی در رابطه با مواردی که در طراحی کابینت فلزی باید رعایت کرد، خواهیم پرداخت.

طراحی کابینت های فلزی

امروزه طراحی کابینت فلزی از این نظر مورد توجه قرار گرفته است که نسبت به موارد دیگر چون ام دی اف مقاومت بیشتری در برابر ضربه و رطوبت دارند. نکاتی که در طراحی کابینت های فلزی باید مدنظر قرار داد ابعاد کابینت فلزی، اندازه گیری کابینت، نحوه ساخت، طرح اولیه، مصالح و ابزار مورد نیاز است. امروزه طراحی کابینت های فلزی به صورت مدرن تر صورت می گیرد تا هماهنگی لازم را با بخش های مختلف آشپزخانه داشته باشد.

طراحی کابینت های فلزی

محاسبه ابعاد کابینت فلزی

در انواع کابینت فلزی دیواری و زمینی ابعاد کابینت را بر اساس طول اندازه گیری می کنیم به ازای هر یک متر دیوار، کابینت های زمینی شصت درصد و کابینت های دیواری چهل درصد را در برمی گیرند. اگر فضایی وجود داشت که سایز استاندارد کابینت در آن جای نگرفت مقدار بر اساس اینکه چه مقدار عمق یا ارتفاع وجود دارد به این عدد اضافه می شود که این اندازه ها را در جدولی استاندارد که مربوط به کابینت سازی می باشد، می توانیم جستجو کنیم. از این رو ابعاد فلز و ورق رنگی با توجه به آنچه خودتان حساب می کنید، متفاوت خواهد بود. ابعادی که در کابینت های زمینی به عنوان استاندارد در نظر گرفته می شود ۷۲ سانتی متر ارتفاع و ۵۵ سانتی متر عمق است که اگر پایه و صفحه رویی را نیز اندازه گیری کنیم ارتفاع آن نود سانتی متر خواهد شد. ارتفاع استاندارد در کابینت های دیواری ۷۵ سانتی متر و عمق استاندارد ۳۰ سانتی متر خواهد بود.

اندازه گیری استاندارد کابینت

در طراحی کابینت های فلزی این که اندازه گیری استاندارد باشد، بسیار مهم است در آغاز کار، ابتدا تا انتهای مکانی که قرار است کابینت در آن نصب شود را اندازه می گیریم در صورتی که در این فضا بخش L شکل وجود داشته باشد باید اندازه گیری از دو‌ طرف انجام شود یعنی دو بار این قسمت را اندازه گیری کنیم. از این اندازه گیری ها بخش هایی که گاز، ماشین لباسشویی یا ظرفشویی قرار می گیرد را باید کم کنیم این محاسبه در کابینت دیواری نیز به همین گونه خواهد بود البته اگر گاز از نوع صفحه ای باشد نباید طول آن را کم کرد، اما در انواع معمولی ضمن این که طول باید کم شود به لوله گاز و برق نیز باید توجه کرد. در رابطه با هود نیز اگر بالای آن پایه داشت نیازی نیست کابینت در بالای آن اجرا کرد، اما اگر پایه نداشت باید برای بالای آن کابینت طراحی کرد در رابطه با سینک نیز لوله آب را باید مورد توجه قرار داد و فضای مورد نیاز را کم کرد.

اندازه گیری استاندارد کابینت

طرح اولیه در کابینت های فلزی

با توجه به صحبتی که با مشتری انجام می شود، طرح اولیه کابینت های فلزی مشخص می شود این که چه فضاهایی مورد نیاز است، چه‌ وسایلی را در کجا می خواهید قرار دهید، رنگ مورد نظر ورق رنگی، تعداد کشوها و درب از جمله مواردی است که در طراحی کابینت های فلزی باید مدنظر قرار داد این گونه برای طرح ریزی اولیه ایده های بهتری می توانید ارائه بدهید و مشتری نیز به آن علاقه خواهد داشت. نظر مشتری در طرح اولیه بسیار مهم است و اگر نظر کار صورت نگیرد علیرغم کیفیت بالا نتیجه کار ممکن است با سلیقه مشتری هماهنگ نباشد. شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع آهن آلات مورد نیاز عملیات ساختمانی و ساخت کابینت و استعلام لیست قیمت ورق رنگی، میلگرد، تیرآهن، ناودانی، ورق، نبشی و... به فروشگاه اینترنتی شهرآهن مراجعه کنید.

طرح اولیه در کابینت های فلزی

سایر مسائل مورد توجه در طراحی کابینت های فلزی

در طراحی کابینت های فلزی باید دقت کرد که کابینت هایی که در کنار هم قرار می گیرند محکم و با دوام باشند و برای قرار دادن وسایل فضای کافی وجود داشته باشد. علاوه بر این ها ظاهر زیبایی را باید در کابینت های فلزی ایجاد کنیم. طراحی کابینت های فلزی باید به گونه ای باشد که یخچال، سینک و گاز خیلی راحت مورد استفاده قرار بگیرند. بهترین طراحی کابینت های فلزی در رابطه با این سه وسیله این است که حالت مثلثی ایجاد شود این گونه هر کدام از این سه وسیله در یک ضلع این مثلث قرار می گیرند. یکی از نکات مهمی که در طراحی کابینت های فلزی باید مورد توجه قرار داد این است که گاهی آشپزخانه در زمان ساخت دارای معایبی می باشد و از طریق کابینت می توان آنها را پوشش داد تا به چشم نیایند و زیبایی آشپزخانه بیشتر شود. در طراحی کابینت های فلزی باید پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت تا بهترین نتیجه حاصل شود. این پارامترها شامل نور آشپزخانه، میز و صندلی، رنگ آشپزخانه، گل و گیاه، پرده و ... خواهد بود. رنگ‌ ورق رنگی مورد استفاده در کابینت های فلزی باید انتخاب شود و طرح کلی را مورد توجه قرار داد. در طراحی کابینت های فلزی انواع طرح های L، U ، V و راهرو را می توان انتخاب کرد. کابینت های فلزی از نظر مواد مورد استفاده در ساخت تنوع زیادی ندارند. ورق رنگی و فلزی که استفاده می شود باید کیفیت مناسبی داشته باشند. در برشکاری کابینت های فلزی برش دیواره ها و کف نیز همزمان صورت می گیرد.