روش های برشکاری ورق

با توجه به آنکه ماده اولیه برای تولید محصولات فولادی، ورق های آهنی می باشند، باید برای تولید این نوع محصولات از روش های برشکاری ورق به صورت خاص و ویژه‌ استفاده نماییم و همینطور به خاطر آن که ابزار و روش های برشکاری ورق، متفاوت می باشند باید اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آوریم. پس در این مقاله از سایت شهرآهن به این موضوع خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید. 

بهترین روش های برشکاری ورق

برای اینکه موفق شویم به تولید محصولات فولادی با بهترین کیفیت بپردازیم، باید از بهترین روش های برشکاری ورق استفاده کنیم، پس در ابتدا انواع روش های برشکاری ورق را معرفی خواهیم نمود، که لیزر و برش با دستگاه واترجت از مهمترین این روش ها می باشند. فرز و برش شعله‌ ای و پلاسما و التراسونیک و تخلیه الکتریکی و برش با تیغه و همینطور جهت سیال ساینده، از جمله دیگر انواع روش های برشکاری ورق می باشند. تمامی فرایند های برشکاری تشکیل شده از آب و گاز و اشعه می باشند، که با وارد کردن و اضافه نمودن یک نیرو بر سطح ورق قادر به برش کاری خواهید بود. اما این فرآیند با توجه به سختی ورق ها و ضخامت آن ها کاملا متفاوت است و باید تمامی این تفاوت ها را پیش از انجام این کار در نظر بگیرید و به آن توجه کنید. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت ورق به فروشگاه اینترنتی شهرآهن مراجعه نمایید. اطلاعات مورد نیاز درباره مقاطع فلزی از جمله انواع ورق همچون قیمت ورق mo40، قیمت ورق رنگی، ویژگی ها و قیمت ورق گالوانیزه و .... را در شهر آهن مشاهده کنید.

بهترین روش های برشکاری ورق 

انواع مختلف روش های برشکاری ورق

  • برش ورق با لیزر یکی از انواع مختلف روش های موجود برای برشکاری ورق های فلزی است که علاوه بر دقت و سرعت این روش می توان به کاربرد لیزر برای استفاده از آن در برشکاری های ورق با ضخامت پایین اشاره نمود. برای برش آلومینیومی و مسی از لیزر کربن دی اکسید استفاده می کنیم و برای برشکاری ورق با ضخامت بسیار کم نیز از لیزر فایبر استفاده می شود. باید توجه کنید که استفاده از این روش برای برشکاری با ضخامت بیش از ۳۰ میلی متر کاربردی نخواهد داشت و نباید برای برشکاری این ورق ها از روش لیزر استفاده کنیم. همچنین در این فرایند سایش نزدیک به صفر است و چون لیزر، روش تماسی به شمار نمی رود، سرعت برش کاری با کمک این روش بسیار پایین می آید، اما باید دقت افراد در استفاده از این روش بسیار بالا باشد. روش لیزر در میان روش های موجود، روشی کاملا اتوماتیک می باشد و بدون آن که نیاز باشد دخالت دست صورت بگیرد، دستگاه مخصوص برشکاری، برش ورق را انجام می دهد. در این نوع برش طراحی ها به صورت مسیرهای منحنی می باشد و آلودگی صوتی بسیار پایین خواهد بود بنابراین این مزایا باعث شده است تا برشکاری با کمک این روش طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.
  • برش ورق با دستگاه واترجت یکی دیگر از روش های برشکاری ورق است که محصول نهایی با کمک این روش بسیار با کیفیت خواهد بود. این فرآیند با کمک روش واترجت از طریق دستگاه ساینده و آب انجام می‌ شود و برای ورق هایی مورد استفاده قرار می گیرد که حساسیت گرمایی بسیار زیادی دارند. از جمله مزایای کاربرد این روش آن است که هیچ محدودیتی در برشکاری ورق های فلزی وجود ندارد، اما هزینه انجام این روش کمی بیشتر از روش های دیگر است و دستگاه هایی که در روش برشکاری ورق واترجت مورد استفاده قرار می گیرند بسیار گران تر هستند.
  • از روش های موجود برای برش ورق فلزی، روش پلاسما است که نحوه استفاده از آن بسیار سریع و آسان می باشد. با کمک این روش می‌ توانید برشکاری ورق فلزی را به صورت هواگار انجام دهید. البته در این روش درصد کمی از کربن مورد استفاده قرار می گیرد و نمی توان با کمک آن ورق هایی که سختی خیلی بالا دارند را برش داد. به علاوه گاز اکسیژن و نوبل به صورت فشرده در این روش کاربرد دارند.
  • ابزارهای موجود برای برش فلز آهنی را می توان قیچی دستی دانست. قیچی دستی، برای برش ورق های فلزی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که ضخامت آنها یک و نیم میلیمتر باشد. همچنین این قیچی ها انواع مختلفی دارند و بیشتر در مورد دو مدل راست بر و چپ بر ساخته و طراحی می شود. این قیچی ها در دسته های متنوعی قرار می گیرند که می‌ توان از جمله آن ها به قیچی فلزی با تیغه خمیده یا صاف و پهن اشاره نمود.
  • روش های برشکاری ورق فلزی به صورت سنتی بسیار متنوع هستند و از گذشته های دور مورد استفاده قرار می‌ گرفتند. از جمله انواع روش های برشکاری ورق فلز، به روش تراشکاری می توان اشاره نمود که این روش از گذشته تا این لحظه در صنعت خودرو کاربرد بسیار گسترده‌ ای داشته است و می‌ تواند با دقت بسیار زیادی فلزات را برش دهد.

انواع مختلف روش های برشکاری ورق

دستگاه برش ورق فلزی

از جمله دستگاه‌ هایی که در برش فلزی مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه فرز کاری است. این دستگاه برای رفع نقاط اضافی و برش فلز، بسیار کاربرد پیدا کرده و ویژگی های متعددی را می تواند بر روی ورق فلزی ایجاد کند. برای مثال ورق فلزی که قبلا به آن ها شکل خاصی داده شده است با کمک این دستگاه تغییر پیدا می کنند. کاتر نیز یکی دیگر از ابزارهایی است که درون این دستگاه قرار می گیرد و می تواند با کمک دندان های بسیار تیزش با سرعت بسیار بالا بچرخد و شما را به نتیجه مورد دلخواهتان برساند. زمانی که قطعه و ورق فلزی مورد نظر را به درون کاتر فرو می‌ برید و چرخش انجام می شود، آنگاه تراشه هایی از این قطعه جدا می شوند که بسیار کوچک شده اند و در شکل دلخواه شما در آمده اند. دستگاه فرز کاری به شما قطعاتی ارائه می‌ دهد که تقارن ندارند و در آنها موارد خاصی مانند ساختار سه بعدی و صفحه دارای سوراخ و لب پریدگی دیده می شود.