کاربرد سوله چیست

به سازه های ساخته شده از جنس فلز که سقفی شیب دار دارد و در طراحی و ساخت آن ستون های میانی با استفاده از محاسبات علمی حذف شده باشند، سوله گفته می شود. سوله ها انواع گوناگونی دارند و متریال به کار رفته در ساخت آن ها یکسان نیست. انتخاب نوع سوله با توجه به کاربرد و محل نصب و راه اندازی آن صورت می گیرد. کاربردهای گوناگونی برای سوله در نظر گرفته شده است، از انبار کوچک انتهای یک باغ گرفته تا آشیانه هواپیماهای غول پیکر یک نوع سوله هستند. اولین کاربردی که با شنیدن نام سوله در ذهن هر فرد مجسم می شود، ساختمان های صنعتی و کارخانه ها هستند. با توجه به تنوع ابعاد سازه های فولادی سوله و قیمت تمام شده مناسب و ارزان آن، این گزینه به عنوان اولین و اصلی ترین انتخاب در ساخت سالن های تولید، مورد بررسی سرمایه گذاران قرار می گیرد. کاربرد دیگر سوله در انبارداری و ذخیره کالاها است. استفاده از این متریال برای تولید انبار، سبب سرشکن شدن هزینه ها می شود. در نتیجه قیمت تمام شده محصولات انباری کاهش پیدا می کند، همچنین تولید کنندگان دام و طیور نیز برای تامین فضای مورد نیاز خود از سوله استفاده می کنند. سالن های ورزشی به کار گرفته شده در اغلب ورزشگاه ها نیز نوعی سوله هستند که برای انجام تمرینات ورزشی مطلوب و مناسب هستند. کاربردهای دیگری نیز برای سوله متصور است اما مهمترین کاربردهای سوله، موارد فوق الذکر است. شما عزیزان می توانید برای تهیه و اطلاع از قیمت انواع لوازم سوله به فروشگاه اینترنتی شهرآهن مراجعه نمایید.

راهنمای مطالعه متن

کاربرد سوله چیست

ویژگی سوله

استفاده از سوله به زمان انقلاب صنعتی در اروپا بر می گردد. به کارگیری از این نوع سازه همچنان رونق دارد و این امر به دلیل ویژگی های خاصی است که سوله ها با خود به همراه دارند. اولین مشخصه و ویژگی سوله که باعث استقبال از آن در هر زمانی می شود، سرعت بالای نصب و مونتاژ آن است. با توجه به این که سوله ها با قطعات از پیش آماده ساخته می شوند، راه اندازی یک سالن با استفاده از این شیوه با سرعت خوبی صورت می گیرد. صرفه جویی در زمان انجام پروژه های اجرایی، باعث کاهش هزینه ساخت و بهره برداری خواهد شد. سوله ها قابل سفارشی سازی در ابعاد متنوع هستند و متقاضیان قادر به انتخاب ابعاد دلخواه خویش برای ساخت سوله هستند. مزیت قابل توجه سوله در ساخت سالن، حذف شدن ستون های میانی است. برخورداری از این ویژگی در بسیاری از موارد یک ضرورت محسوب می شود که به کار گیری سوله آن را میسر می سازد. قیمت تمام شده ساخت سالن با استفاده از سوله با توجه به متریال به کار رفته در تولید آن، مقرون به صرفه و اقتصادی است، از این رو سوله روشی مطلوب برای ساخت سالن های بزرگ و بدون ستون ارزیابی می گردد. تنوع موجود در سوله های در دسترس باعث می شود که متقاضی با هر میزان سرمایه به راحتی قادر به ساخت سالن مورد نیاز خود باشد. به علاوه در صورتی که در محاسبه متراژ مورد نیاز برای ساخت سالن اشتباهی صورت گرفته باشد و یا این که با توسعه یافتن صنعت فعال در کارخانه، فضای قبلی کفاف نیاز جدید را ندهد، ابعاد سالن به راحتی قابل تغییر و اصلاح خواهد بود. پس به طور کلی می توان گفت ساخت سالن با استفاده از سوله، سریع، ارزان، منعطف و کاربردی است. ویژگی منحصر به فرد دیگر سوله این است که در صورت نیاز به جمع آوری سالن ساخته شده با این روش، ضایعات حاصل قابل فروش خواهند بود. در نتیجه سرمایه اولیه مصروف شده جهت ساخت سالن، هیچ گاه از دست نخواهد رفت بلکه به تناسب تورم بر ارزش آن افزوده خواهد شد.

ویژگی سوله

کاربرد سوله

کاربرد اصلی سوله در مصارف صنعتی و برای ساخت سالن های بزرگ بدون ستون است. سوله جزء اصلی شهرک های صنعتی محسوب می شود، چرا که استفاده از آن در ساخت کارخانجات جایگزین مناسب تری تا به امروز نداشته است. علاوه بر کاربردهای یاد شده، در ساخت ورزشگاه ها و باشگاه ها، انبارهای بزرگ و کوچک ذخیره مواد غذایی، سرد خانه های صنعتی، انبار ماشین آلات، پالایشگاه ها و موارد بی شمار دیگری نیز از سوله ها استفاده می شود. برای احداث مرغداری، گاوداری و حتی گلخانه های خاص، می توان از انواع در دسترس سوله استفاده نمود. برای خرید لوازم سوله پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی شهر آهن است. شهرآهن فروشگاه اینترنتی معتبری است که عرضه کننده بهترین و مرغوب ترین مقاطع فولادی است. با خیال راحت به وب سایت شهرآهن مراجعه کنید و خریدی امن و با کیفیت را تجربه کنید. هم چنین شما می توانید با کارشناسان شهرآهن در ارتباط باشید و از کمک آن ها بهره مند شوید.