شرایط نگهداری میلگرد

به ‌منظور اینکه بتوان سازه ‌ای مستحکم و مقاوم داشت، لازم است از میلگرد استفاده کرد و راجع به شرایط نگهداری میلگرد اطلاعاتی کسب کرد. با اینکه بتن را به ‌عنوان قوی ‌ترین مصالح می ‌شناسند، اما این احتمال وجود دارد که در شرایطی دچار ترک خوردگی یا پوسته شدن شود.
در این مرحله، میلگرد به کمک می‌آید و از ترک خوردن سازه یا پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. به دلیل اینکه میلگرد از فولاد سکوریت تولید شده است، در صورتی که در معرض رطوبت باشد، دچار زنگ زدگی می‌شود. بنابراین نوع انبار کردن و ایجاد شرایط مساعد برای نگهداری میلگرد، مسئله ‌ای مهم به شمار می‌ آید.
حال اگر به دنبال جمع‌ آوری اطلاعات راجع به شرایط مناسب جهت نگهداری میلگرد هستید، در ادامه مطلب با ما در مجموعه آهن آلات شهر آهن همراه باشید تا بیشتر به آن بپردازیم.

شرایط نگهداری میلگرد

چگونه میلگرد را در کارگاه نگهداری کنیم؟

از آنجا که استفاده از میلگردهای زنگ زده در ساختمان، توسط بازرسان به‌ کلی رد می‌ شود، بنابراین شرایط نگهداری میلگرد در مکانی مساعد، امری مهم محسوب می‌ شود. اغلب افرادی که به نوعی با میلگرد در کار خود سر و کار دارند، همواره با این مسئله مواجه هستند که چطور میلگردها را نگهداری کنند تا آسیب نبینند. تولید کنندگان میلگرد به منظور اینکه بتوانند نحوه نگهداری از میلگرد را برای مصرف‌ کنندگان راحت تر کنند، اقدام به تولید میلگردهای مختلف با درجات متفاوت نموده اند. به این معنا که با توجه به شرایط آب و هوای مناطق مختلف، از روکش های متفاوتی استفاده می کنند تا از خرابی و زنگ زدن میلگرد جلوگیری نمایند.
بنابراین لازم است در کارگاه ها شرایطی را فراهم کرد تا بتوان به بهترین شکل از میلگردها نگهداری کرد. یکی از بارزترین اقدامات این است که میلگردها را با فاصله از زمین قرار داد. به همین منظور توصیه می شود از پالت هایی که برای این کار مناسب هستند استفاده کرد و میلگردها را از خوردگی و زنگ زدگی محافظت کرد. همانطور که می دانیم میلگردها در معرض عناصر خارجی دچار زنگ زدگی می شوند. بنابراین بهتر است از پوشش برزنت برای محافظت از میلگردها استفاده شود. علاوه بر این، به منظور ایجاد بهترین شرایط نگهداری میلگرد، لازم است ابتدا جنس میلگردها را مشخص کرد و سپس بر اساس آن، اقدام به نگهداری نمود.

چگونه میلگرد را در کارگاه نگهداری کنیم؟

شرایط نگهداری و انبار میلگرد فولادی

همانطور که اشاره نمودیم، جهت ایجاد بهترین شرایط نگهداری میلگرد ابتدا باید اطلاع پیدا کرد که میلگردها از چه نوعی هستند. میلگردهایی که از جنس گالوانیزه هستند، باید از موادی که از چوب ساخته شده اند، فاصله داشته باشند. بنابراین پالتی که برای قسمت زیرین این میلگردها استفاده می شود، نباید از جنس چوب باشد. همچنین توصیه می شود برای نگهداری بهتر از میلگردهایی که از جنس فولادی هستند، باید آن‌ ها را از مواد آهنی و فولاد کربنی جدا نموده و درکنار یکدیگر نگهداری نشوند. زیرا نگهداری این میلگردها در مجاورت یکدیگر، باعث به وجود آمدن لکه و زنگ زدگی در آن ها می شود.
میلگردهایی که از فولاد ضدزنگ ساخته شده اند، در بیرون از محیط انبار باید با ورقه پلی اتیلن پوشاند تا دچار آسیب نشوند. همچنین در داخل انبارها لازم است میلگردها را بر روی زمین قرار نداد و آن ها را به وسیله پالت های مناسب یا سکو، دور از زمین نگهداری کرد تا از هر گونه آسیب و ضربه دور بمانند.
به منظور چیدمان و سازماندهی درست میلگردها و شناخت نوع آن، می توان انتهای هر نوع میلگرد را با رنگی خاص مشخص کرد تا بتوان به درستی آن ها را انبار نمود. علاوه بر این، در صورتی که از میلگردهای فولادی نگهداری می شود، بهتر است به وسیله سیمان پلاست رنگ شوند تا دچار زنگ زدگی و آسیب نشوند. همانگونه در بالا اشاره کردیم، میلگردها به عنوان یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی به شمار می روند که استفاده از آن می تواند سازه را در برابر ترک خوردن یا پوسته شدن محافظت نماید. بنابراین برای ایجاد شرایط نگهداری میلگرد لازم است نسبت به شناخت جنس آن و نحوه محافظت از آن اطلاعاتی کسب کرد.
افرادی که اقدام به نگهداری میلگردها در انبار یا کارگاه ها می کنند، باید میلگردها را در فاصله مناسبی از زمین قرار دهند و همچنین با توجه به جنس میلگردها آن ها را سازماندهی کرده و سپس نسبت به چیدمان آن ها در انبار اقدام نمایند. قیمت میلگرد های مختلف همچون قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار و همینطور محصولات کارخانجات مختلفی مثل قیمت میلگرد ذوب آهن را می توانید در این سایت مشاهده کنید.