سگراد در سوله چیست میل مهار سگراد

شاید از خود پرسیده باشید که میل مهار سگراد چیست؟ یا اینکه کاربرد سگراد در سوله چیست؟ ما در پاسخ به این ۲ مقاله پیش روی تان را آماده کرده ایم؛ پس با ما همراه باشید.

سوله سازه ای با سقف شیبدار است که شامل اجزای مختلفی است یکی از اجزای آن میل مهار است. یکی از مهمترین بخش‌های ساخت سوله شناخت اجزای آن است و همه سازندگان سوله باید از این موضوع آگاهی داشته باشند که هر کدام از اجزای سوله با توجه به ویژگی های خاصی که دارد وظیفه منحصر به فردی را بر عهده دارد که همه اجزا مانند اعضای یک بدن دست به دست یکدیگر داده و سوله را برپا نگه می دارند.

{rppheadinscroll}

میل مهار sag rod

میل مهار سگراد یکی از اصلی ترین اجزای سوله به شمار می رود که وظیفه اصلی آن مهار لایه‌های سوله است. البته نمی‌توان گفت که مهار لایه‌های سوله تنها وظیفه میل مهار سگراد در سوله است؛ بلکه وظایف بیشماری دارد. به عنوان مثال یکی دیگر از وظایف میل مهار سگراد تنظیم زاویه بین پرلین ها و دهانه سوله است. در واقع سگراد در سوله نیروهای ثقلی را به رقص سولماز منتقل می کند و برای محور ضعیف لاپه ها به عنوان یک متعادل کننده عمل می‌کند. امیدواریم تا این جای کار تا حد قابل قبولی با تعریف میل مهار سگراد آشنا شده باشید در ادامه چند مورد از کاربرد های سگراد در سوله را عنوان می‌کنیم.

میل مهار sag rod 

کاربرد سگراد در سوله چیست؟

لاپه ای که در سازه سوله ها به کار رفته است مقاطعی Z شکل و ناودانی شکل دارد که تحت تاثیر بارهای ثقلی دچار یک انحنا یا کمانش پیچشی می‌شوند این اتفاق حول محور لاپه ها رخ می دهد علت این امر ضعیف بودن این محور هاست. برای جبران این مشکل سگراد ها یا میل مهار ها را در سقف به کار میبرند و تنها دستورالعملی را که در حین اجرا رعایت می‌کنند این است که حتماً توجه داشته باشند که لاپه ها در سمت ضعیف مقطع آنها نگهداری کنند.

سگراد ها و میل مهار ها به صورت کششی مقدار معینی است که نیروهای ثقلی را به قسمت راس سوله انتقال می دهند. هنگام اجرای این کار لازم است تا یک لنگر را وارد کار کنند تا که به عنوان متعادل کننده در نواحی محور ضعیف لامپ ها عمل کند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که وظیفه اصلی لنگر چیست؟ استفاده از لنگر جلوی کمانش پیچشی را می گیرد.

نحوه اتصال سگراد به لاپه از طریق پیچ هایی مخصوص صورت می گیرد. اگر بخواهیم سگراد ها و یا میل مهار ها را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که به دلیل اینکه از مقاطع میلگرد شکل ساخته شده است اصطلاحاً به آن میل مهار های سقفی نیز می‌گویند.

کاربرد سگراد در سوله چیست؟ 

اکنون که سخن از مهاربند سقف به میان آوردیم خوب است تا اندکی بیشتر در مورد آن توضیح بدهیم. مهاربند های سقف اجزایی از سوله هستند که دور تا دور سقف سوله را پوشش می‌دهند ضمن اینکه از قاب های مهاربندی شده نیز پشتیبانی می کنند. هدف اصلی آن ها ایجاد انسجام لازم و کافی در سقف است. کاربرد دیگری که از مهاربندها وجود دارد این است که برای مهار جانبی لاپه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که آن ها را با استفاده از میلگرد به همدیگر متصل می کنند.

شهر آهن عرضه کننده تمامی لوازم سوله مورد نیاز شما برای ساخت یک سوله مستحکم است. برای سفارش تجهیزات سوله با ما تماس بگیرید.