قیمت هر تن فروسیلیس

فروسیلیس و یا همان فروسیلیسیم، به معنای آلیاژ سیلیسیم و آهن است. این آلیاژ در گرید های 90 و 70 درصد در بازار به فروش می رسد. خریداران اصلی این فروآلیاژ صنایع فولاد و صنایع ریخته گری هستند. قیمت فروسیلیس را با توجه به قیمت تمام شده تولید آن، مشخص می کنند. نرخ جهانی این فروآلیاژ نیز تا حدودی بر قیمت فروسیلیس تاثیر می گذارد. اگر بخواهیم تخصصی نگاه کنیم تعیین قیمت و نرخ فروسیلیس بر عهده انجمن کارفرمایان فروآلیاژ ایران است. این انجمن قیمت نهایی فروسیلیس را با توجه به فاکتور ها و آیتم های متعدد مشخص می کنند. ما تصمیم گرفته ‌ایم در این مطلب از شهر آهن به صورت تخصصی شیوه قیمت گذاری هر تن فروسیلیس را بررسی کنیم. اگر قصد دارید از قیمت فروسیلیس و همچنین نحوه محاسبه قیمت آن مطلع شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت هر تن فروسیلیس

قیمت هر تن فروسیلیس چطور محاسبه می شود؟

همان طور که در بالا نیز گفتیم قیمت این فروآلیاژ را انجمن کارفرمایان فروآلیاژ ایران تعیین می کند. این انجمن شرایط و آیتم های متعددی را در نظر می گیرد و قیمت فروسیلیس را تعیین‌ می نماید، برخی از این شرایط و آیتم های موثر در تعیین قیمت فروسیلیس را در زیر برای شما شرح دادیم:
قیمت ذغال سنگ اولین فاکتوری است که در هنگام قیمت گذاری فروسیلیس در نظر می گیرند. یکی از مواد اولیه و بسیار مهم تولید فروسیلیس ذغال سنگ است. در حقیقت هنگامی که قیمت ذغال سنگ افزایش پیدا کند، شرکت های فروسیلیسی و همچنین شرکت های فروآلیاژی نیز تحت تاثیر این افزایش قیمت قرار می گیرند. با افزایش قیمت زغال سنگ، قیمت تمام شده و نهایی فروسیلیس نیز افزایش پیدا می کند. پس قیمت هر تن فروسیلیس به قیمت زغال سنگ بستگی دارد و هر چه قیمت این ماده معدنی بیشتر شود، قیمت فروسیلیس نیز بیشتر خواهد شد.
انجمن کارفرمایان فرو آلیاژ ایران جهت محاسبه قیمت هر تن فروسیلیس، همیشه نگاهی به تورم های جهانی و قیمت های جهانی می کنند. اگر قیمت جهانی این فروآلیاژ افزایش چشمگیری داشته باشد بر قیمت های داخلی نیز تاثیر می گذارد. از این رو پروسه تولید داخل با افزایش قیمت مواجه خواهد شد. بنابراین نرخ جهانی فروسیلیس و تورم جهانی می ‌تواند تاثیر مستقیمی بر تعیین قیمت فروسیلیس در داخل کشورمان داشته باشد.
قیمت هر تن فروسیلیس به شرایط حاکم بر کشور و جامعه ما نیز بستگی دارد. امروزه کشور ما در لیست تحریم های جهانی قرار گرفته است. تحریم ‌ها می توانند باعث بالا رفتن قیمت مواد اولیه تولید فروسیلیس و همچنین تجهیزات تولید آن شوند. در صورتی که تجهیزات اولیه و مواد اولیه جهت تولید فروسیلیس با افزایش قیمت مواجه شده باشند، مطمئنا قیمت هر تن فروسیلیس نیز به مراتب افزایش پیدا می کند.

قیمت هر تن فروسیلیس چقدر است؟

همان طور که در بالا نیز گفتیم، قیمت هر تن فروسیلیس بستگی به عوامل متعددی از جمله قیمت ذغال سنگ، نرخ جهانی فروسیلیس و… دارد. قیمت این فروآلیاژ را باید به صورت روزانه بررسی کنید. شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از قیمت دقیق و به روز فروسیلیس به مجموعه شهر آهن مراجعه نمایید. همچنین می توانید جهت تهیه فروسیلیس، به سایت مجموعه شهر آهن مراجعه کنید و بهترین محصول را با بالا ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.