تولید فروسیلیس

ترکیب ارزشمند و کاربردی فروسیلیس که از آن در صنایع فولاد سازی، ریخته گری و موارد بسیار دیگر استفاده می کنند، به روش مخصوصی تولید می شود. تولید فروسیلیس در کارخانجات و به همراه تجهیزاتی از قبیل پاتیل، انواع کوره و مواد اولیه خاص انجام می شود. این مواد اولیه اصولا به سه دسته تقسیم بندی می شوند. مواد سیلیسیم دار، انواع مواد احیاکننده و موادی همچون اکسید آهن که حامل آهن هستند. در ادامه این مطلب از شهر آهن به صورت تخصصی تر با روش تولید فروسیلیس آشنا خواهیم شد.

تولید فروسیلیس

فروسیلیس چگونه تولید می شود؟

در ابتدای کار برای اینکه بدانید نحوه تولید فروسیلیس به چه صورت است می توانیم بگوییم، واکنش های کربوترمی اساس ساخت این ماده را تشکیل می دهند. آهن و سیلیسیم دو ترکیب مهم و اصلی در ساخت فروسیلیس هستند. بعد از پروسه حرارت دهی، احیاء کردن و ذوب سیلیس و سنگ آهن که توسط کربن و درون کوره های قوس الکتریکی انجام می شوند، فروسیلیس آماده می شود. بسته به اینکه چه کاربردی از فروسیلیس در صنایع مختلف انتظار برود، درصد ترکیبات آهن و سیلیسیم در آن ها متفاوت خواهد بود.
در واقع می توان سیلیسیم موجود در آن را چیزی بین 10 الی 90 درصد و باقی این ترکیب را از آهن در نظر گرفت. کربن نیز از دیگر عناصری است که می تواند بعد از آهن به عنوان ترکیب سوم در آماده سازی فروسیلیس به کار رود. جدا از ترکیبات و عناصر یاد شده، می توان از برخی عناصر ناخالص همچون گوگرد، کرم فسفر، منگنز و همچنین آلومینیوم در تولید فروسیلیس استفاده کرد. البته دقت داشته باشید که مقادیر استفاده شده از هرکدام از این عناصر می بایست کمتر از 5 درصد باشد.
در حال حاضر در اکثر کارخانجات تولیدی فروسیلیس، از کوره های قوس الکتریکی برای تولید این فروآلیاژ استفاده می شود. تمامی ترکیبات و مواد اولیه، در صورت نیاز دانه بندی و سپس توزین می شوند. بعد از عملیات مخلوط کردن، این ترکیبات به صورت مرتب به کمک لوله ها یا ماشین های مخصوص باردهی درون کوره شارژ می شوند. هر کوره دارای جریان و توان الکتریکی متفاوتی است. با توجه به این فاکتورها چیزی بین 2 الی 4 ساعت زمان می برد تا فلزات تشکیل شده از درون کوره به درون پاتیل تخلیه شوند و در پایان به بستر لازم ریخته گری وارد می شوند.

فروسیلیس چگونه تولید می شود؟

خط تولید فروسیلیس

خوشبختانه خط تولید فروسیلیس در ایران، از رونق بسیار خوبی برخوردار است. روزانه هزاران تن از ترکیبات فروسیلیس برای استفاده در صنایع مختلف به بازار داخلی تزریق می شوند. تولیدات داخلی به میزانی است که به نیاز و تقاضای بازار به خوبی پاسخ می دهند. از این رو، خط تولید جدیدی توسط واحدهای تولیدی مختلف راه اندازی شده که محصولات خود را به صورت مستقیم به دیگر کشورهای جهان همچون هند صادر می کنند.
از جمله مواد اولیه ای که در کارخانجات تولید فروسیلیس استفاده می شوند می توان به کک، زغال سنگ، سنگ سیلیس، خرده چوب، زغال چوب، خمیر الکترود و همچنین پوسته اکسید آهن اشاره کرد. در این کارخانجات با بهره گیری از نیروهای انسانی خبره و متخصص و استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا، بهترین نوع فروسیلیس با خلوص بسیار بالا تهیه می شود. اگر شما هم در گروه فعالان این حوزه قرار دارید و یا جزء صنعتگران و متقاضیان خرید انواع فروسیلیس در بازار داخلی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم سری به سایت شهر آهن بزنید. در این فروشگاه، مجموعه ای کامل از انواع محصولات صنعتی روز بازار، به همراه ویژگی ها و اطلاعات کیفی آن ها موجود است. علاوه بر این، خدمات ویژه ای درخصوص شرایط خط تولید فروسیلیس در بازار ایران و چگونگی تولید این محصولات به شما علاقمندان عزیز ارائه می شود.