ترکیب شیمیایی فروسیلیس

فروسیلیس بسته به اینکه در چه صنعتی و برای چه کاربردی در نظر گرفته شود، از نظر میزان خلوص در رتبه بندی های مختلفی قرار می گیرد. همچنین ترکیبات به کار رفته در آن نیز می توانند کاملا متغیر و متفاوت باشند. دو نوع ترکیب اصلی به کار رفته در تولید فروسیلیس آهن و سیلیسیم هستند که در تولیدات مختلف، درصد هریک از این دو عنصر می توانند نسبت به دیگری متفاوت باشند. به عنوان مثال سیلیسیم به کار رفته در تولید فروسیلیس می تواند مقادیری بین 15 الی 90 درصد را به خود اختصاص دهد. علاوه بر سیلیسیم و آهن، ترکیبات ناخالص دیگری همچون آلومینیوم، کربن، بور، کلسیم و... نیز در تولید فروسیلیس نقش دارند که البته درصد استفاده از این ترکیبات چیزی کمتر از 5 درصد است. با همه این توضیحات، نکته ای که در تولید فروسیلیس اهمیت دارد، این است که ترکیب شیمیایی فروسیلیس باید به نحوی باشد که بتوان به وسیله آن بهترین، مرغوب ترین و باکیفیت ترین محصولات را در صنایع مختلف تولید کرد.

ترکیب شیمیایی فروسیلیس

فرمول فروسیلیس چیست؟

فروسیلیس از ارزشمندترین آلیاژهای عنصر سیلیسیم است که آن را در کوره های قوس الکتریکی و از طریق ذوب کردن و حرارت دادن سنگ آهن توسط کربن تولید می کنند. در پاسخ به این سوال که فرمول فروسیلیس چیست می توان گفت این ترکیب مهم از دو جزء اصلی تشکیل شده است. آهن و سیلیسیم دو بخش اصلی تشکیل دهنده این آلیاژ هستند.از عنصر سیلیسیم چیزی حدود 10 الی 90 درصد در ساخت فروسیلیس استفاده می شود و باقی مانده این ترکیب متعلق به آهن است. بسته به کاربرد فروسیلیس این درصدها می توانند تغییر کنند. بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید که پایه تولید در فرمول فروسیلیس واکنش های کربوترمی هستند. همچنین در فرمولاسیون فروسیلیس می بایست عملیات احیاء سنگ آهن و افزودن انرژی الکتریکی به مواد احیاء کننده را نیز در نظر داشت که موجب احیاء شدن عنصر کربن در دمای استاندارد می شود.

چگالی فروسیلیس چقدر است؟

بسته به اینکه در ساخت فروسیلیس ترکیب آلیاژهای استفاده شده به چه صورت باشند، چگالی فروسیلیس نیز تغییراتی خواهد داشت. برای تعیین اینکه چگالی فروسیلیس چقدر است باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان سیلیس استفاده شده در فرمول فروسیلیس تاثیر زیادی در چگالی آن خواهد داشت. با افزایش و یا کاهش سیلیس موجود در فروسیلیس می توان چگالی نهایی را تغییر داد. چند نمونه از فروسیلیس هایی که دارای چگالی هستند به شرح زیر هستند:

  • ترکیب فروسیلیس با 90 درصد سیلیس به کار رفته در آن. چگالی 2.4 گرم در سانتی متر مکعب
  • ترکیب فروسیلیس با 75 درصد سیلیس به کار رفته در آن. چگالی 3.5 گرم در سانتی متر مکعب
  • ترکیب فروسیلیس با 45 درصد سیلیس به کار رفته در آن. چگالی 5.15 گرم در سانتی متر مکعب

برای اینکه بتوان یک محصول مرغوب و باکیفیت تولید کرد، نیاز است تا از فروسیلیس با چگالی خاصی استفاده شود. آگاهی از این اعداد و ارقام می تواند برای شما در صنعت مورد نظرتان کمک بسیار بزرگی باشد. یکی از فروشگاه هایی که در این زمینه مشاوره ها و اطلاعات بسیار مفیدی ارائه می کند، فروشگاه شهرآهن است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شهر آهن مراجعه کنید.