بررسی بازار فرو آلیاژ

به منظور بررسی بازار فرو آلیاژ لازم است مختصری به مفهوم فرو آلیاژ اشاره کنیم. فرو آلیاژها را می توان موادی به شمار آورد که آلیاژهای مختلفی از آهن را در بر می گیرند که در آن عناصر متفاوتی از جمله سیلیس، منگنز، آلومینیوم و ... یافت می شود. از آنجا که استفاده از فرو آلیاژ باعث بهبود کیفیت و خواص چدن و فولاد می شود، بنابراین بخش عمده ای از بازار خود را به صنایع فولاد، صنایع تولید چدن و ریخته گری عرضه می کنند. آلیاژها به مواد فولاد افزوده می شوند و موجب ایجاد تغییرات اساسی در خواص و ویژگی آن ها می شوند. در ادامه بیشتر به عرضه و تقاضای بازار فرو آلیاژ می پردازیم.

تقاضای بازار فرو آلیاژ

برای بررسی بازار فرو آلیاژ لازم است اشاره کنیم که بزرگ ترین متقاضی فرو آلیاژها را می توان صنعت فولاد به شمار آورد. تا جایی که بالغ بر 90 درصد فرو آلیاژها برای تولید فولاد و چدن به کار می روند. مصرف کنندگان برای تامین نیاز خود، به فرو آلیاژهای متفاوتی احتیاج دارند. ترتیب فرو آلیاژها بر اساس میزان تقاضا، از این قرار هستند. فرو منگنز به عنوان بیشترین فرو آلیاژ مورد استفاده است. پس از آن فرو سیلیکومنگنز، فرو سیلیکوکروم و فرو کروم بیشترین تقاضا را از سوی مصرف کنندگان دارا هستند.

تقاضای بازار فرو آلیاژ

عرضه بازار فرو آلیاژ

در بررسی بازار فرو آلیاژ مجموعا حدودا 170 هزار تن فرو آلیاژ در کشور تولید و روانه بازار می شود. یکی از مهم ترین فرو آلیاژهایی که در کشور در سطح انبوه تولید می شود و نیاز بازار داخلی را کفایت می کند، فرو سیلیس است. اما فرو آلیاژهای دیگر از جمله فرو منگنز، فرو کروم و ... به اندازه نیاز بازار تولید نمی شوند؛ بنابراین اقدام به واردات از کشورهای دیگر نظیر هند، امارات و چین می کنند تا پاسخگوی نیاز بازار باشند. قیمت فروآلیاژ را در شهر آهن می توانید مشاهده کنید.

وضعیت واردات و صادرات فرو آلیاژ

از آنجا که تولید فرو آلیاژها در کشور پاسخگوی نیاز بازار نیست، واردات فرو آلیاژ از سایر کشورهای تولید کننده صورت می گیرد. همچنین برخی از فرو آلیاژها که تولید بالایی دارند، می توانند علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، به سایر کشورها نیز صادرات انجام دهند. با توجه به پیشرفتی که طی سالیان اخیر در صنایع فولاد ایجاد شده است، نیاز داخلی کشور به فرو آلیاژها نیز افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا با بالا بردن میزان تولید فرو آلیاژها، نیاز بازار به خوبی تامین شود.
همانطور که اشاره کردیم، امروزه بررسی بازار فرو آلیاژ به منظور شناسایی نیاز بازار و میزان عرضه و تقاضا بسیار مهم تلقی می شود. از آنجا که صنعت فولاد به عنوان مهم ترین متقاضی برای فرو آلیاژها به شمار می رود، لازم است تولید آن در سطح انبوه مورد توجه قرار گیرد. فرو آلیاژهای متفاوتی هستند که از سوی مشتریان مورد تقاضا قرار می گیرند. یکی از مهم ترین آن ها، فرو منگنز است. در حال حاضر لازم است در داخل کشور زمینه تولید فرو آلیاژهای متفاوت ایجاد شود، تا از واردات آن به کشور بی نیاز شویم. برای آگاهی از قیمت فرو نیوبیوم با ما همراه باشید.