استعلام قیمت ورق آهن

بهترین کار برای استعلام قیمت ورق آهن، چک کردن سایت شهر آهن است. باور نمی کنید؟! فقط کافی است یک گردش ساده در سایت شهرآهن داشته باشید. در شهرآهن شما می توانید مقاله های مرتبط با آهن آلات و موارد مرتبط دیگر را مطالعه نموده و اطلاعات خود را بالاتر ببرید. همچنین انواع آهن آلات و ورق آهنی در ضخامت های مختلف و تولید شده توسط کارخانه های مختلف با اطلاعات دقیقشان موجود است. شما می توانید در خانه و کارگاه خود به راحتی و بدون نیاز به وسیله نقلیه با استفاده از تلفن همراه یا سیستم سفارش خود را ثبت کنید.
همچنین با توجه به نوسانات بازار آهن به دنبال نوسانات سیاسی، نرخ ارز و … می توانید برای آگاهی از قیمت دقیق ورق آهن موردنظر خود با کارشناسان شهرآهن از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
از گذشته های نه چندان دور، قیمت جهانی آهن و فولاد بر بازار داخلی کشورهای دیگر تاثیرگذار بوده است. نحوه این تاثیرگذاری از قیمت مواد اولیه گرفته تا فولاد تمام شده مثل میلگرد، ورق و انواع پروفیل به عوامل مختلفی بستگی دارد. ورق آهن در کارخانه های بزرگی مانند فولاد مبارکه، اکسین اهواز، کاویان، گیلان و سبا تولید و قیمت ورق آهن سیاه در بازار ایران به صورت روزانه توسط همین کارخانه ها اعلام می شود. دو گرید معروف برای ورق های ساختمانی و صنعتی به ترتیب ST37 و ST52 است.
معمولا به ورق های با ضخامت کمتر از ۳ میلیمتر، ورق های نازک بار می گویند. از لحاظ کاربرد نیز ورق گرم نازک بار، کاربرد گسترده ای در صنعت پروفیل سازی دارد. بنابراین قیمت ورق آهن نازک بار یکی از فاکتورهای موثر بر روی قیمت پروفیل های فولادی نیز است.

ورق سیاه یا ورق آهن

همه ما بارها نام ورق آهن را شنیده ایم. پس داستان چیست؟ منظور از ورق آهن چیست؟ منظور از ورق آهن همان ورق سیاه است که در بازار با این نام نیز شناخته می شود وگرنه احتمالا میدانید که ورق های سیاه آلیاژی از آهن به نام فولاد هستند که به طور محاوره ای به ان ورق آهن نیز گفته می شود. استعلام قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان و دیگر کارخانه های داخلی و تولید کنندگان خارجی در شهراهن امکانپذیر است.

فاکتورهای موثر بر قیمت ورق آهن را بشناسید

فاکتورهای موثر بر قیمت ورق آهن را بشناسید

در ایران، محاسبه نرخ ورق گرم در ضخامت های زیر ۳ میل، پس از تولید و عرضه توسط کارخانه های تولید فولاد در بازار تعیین می شود. بنابراین اولین فاکتور در تعیین قیمت ورق سیاه، بحث میزان عرضه و تقاضا در بازار است. علاوه بر این، ورق های وارداتی از روسیه، چین و قزاقستان نیز از تقاضای خوبی در بازار ایران برخوردار است. ضخامت های معمول تولید ورق سیاه نازک بار در ایران ۲، ۲.۵ و ۳ میلیمتر هستند.
درحالی که در برندهای خارجی همچون روسیه، ضخامت ۱.۵ میلیمتری نیز در بازار به فروش می رود. ابعاد دیگر ورق‌ های گرم به صورت ۱*۲، ۱.۲۵*۲.۵، ۱.۲۵*۶ یا عرض ۱، ۱.۲۵، ۱.۵ وجود دارد. پس در وهله اول، قیمت ورق آهن به ضخامت آنها، حجم عرضه، میزان تقاضا و موجودی اسلب در ایران بستگی دارد. ورق های سیاه در طی فرایند نورد گرم بدست می‌آیند. بنابراین، با توجه به نوع فرایند و خواص نهایی نسبت به ورق های نورد سرد شده از نرخ پایین تری برخوردارند. ورق گرم از حیث ظاهر آن در حالت نازک، تنها به صورت رول شده یا اصطاحا کلاف در بازار دیده می شود.
فاکتور دوم موثر، محل تحویل است که اختلاف کمی بر نرخ نهایی ایجاد می کند. بنابراین، محل تحویل بارگیری ورق گرم (ST37) نیز بر روی نرخ تمام شده ورق موثر است. محل تحویل ورق می تواند کارخانه یا بنگاه شهر کارخانه مورد نظر باشد. به طور کلی، سفارشات شما از ورق سیاه از درب کارخانه یا بنگاه امکان پذیر است.

دلار فاکتور مهم و موثر دیگری است که در سال های اخیر نقش پر رنگی بر قیمت ورق فولادی گذاشته است. هر چند بخشی از آن تحت تاثیر جو روانی و افراد سوءاستفاده گر است، اما با توجه به تورم جاری در کشور، رابطه نوسانات دلار و قیمت ورق آهن سیاه را نمی توان انکار کرد.
چهارمین پارامتر مهم بر روی قیمت ورق سیاه، میزان تولید اسلب در کشور است. میزان تولید تختال و یا اسلب فولادی از این نظر مهم است که ماده اولیه ورق است. بنابراین اگر در برخی از ماه های سال، میزان تولید اسلب کم باشد به معنای کاهش تولید و عرضه ورق نیز خواهد بود.
تاثیر این فاکتور در سال های اخیر به وضوح دیده شده است. از طرفی یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی میزان تولید شمش ورق (اسلب)، میزان تولید و فروش سنگ آهن به فولادسازان و تولید کنندگان اسلب فولادی است.
شما می توانید برای آگاهی دقیق از این تغییرات لحظه ای و ساعتی قیمت پلیت با کارشناسان شهرآهن تماس بگیرید و نسبت به خرید ورق آهن از کارخانه مد نظر خود اقدام کنید. شهرآهن در کنار شماست تا راحت ترین و بهترین خرید ممکن خود را داشته باشید. قیمت انواع ورق چون قیمت ورق شادولاین، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق استیل و... در شهرآهن به قیمت روز تعیین شده توسط کارخانه است.