فروسیلیس مرغوب

فروسیلیس که به آن فروسیلیسیم هم گفته می شود، نوعی آلیاژ فلزی محسوب می شود. از عناصر اصلی این ماده می توان به سیلیس و آهن اشاره کرد. در حدود 4% از کل این ماده را آهن تشکیل داده. بین 8% الی 96% آن را نیز سیلیس تشکیل داده است. حال سوال این است که برای اینکه فروسیلیس مرغوب حاصل شود، به چه مقدار از هر یک از این عناصر نیاز داریم؟ و اینکه فروسیلیس مرغوب چه ویژگی هایی دارد؟ برای پاسخ به تمام این سوالات و هرگونه سوالی که در رابطه با انوع مقاطع فولادی همچون میلگرد دارید می توانید به سایت خرید و فروش آهن آلات شهرآهن مراجعه کنید. همچنین در این سایت نمودار قیمت میلگرد زاگرس، و انواع مقاطع فولادی و دلایل کاهش قیمت میلگرد امروز را نیز می توانید مشاهده کنید و در زمان مناسبی خرید خود را انجام دهید. 
فروسیلیس درجه خلوص زیادی دارد. تفاوت فروسیلیس های مختلف بستگی به این دارد که از هر یک از عناصر به چه میزان در ساختار فروسیلیس استفاده شده است. ترکیب رایج این ماده به صورت 75% سیلیس و 25% هم عناصر دیگر است. استفاده از این ترکیب، بیشتر از ترکیب های دیگر کاربرد دارد. از کاربردهای این ماده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صنایعی مثل ریخته گری، در سطح وسیع از این ماده استفاده می شود.
  • این ماده منبعی از سیلیس است که باعث می شود فلزها به خصوص آلیاژهای آهنی از اکسیدشان جدا شوند. برای احیای فولاد از اکسید آن نیز از سیلیس استفاده می شود.
  • از این نوع فروآلیاژ، در تولید آلیاژ های آهنی سیلیس داری استفاده می شود که مقاومت زیادی در برابر حرارت های بالا و خوردگی دارند.
  • کوچک کردن اندازه مواد و همچنین جدا نمودن مواد سنگین، از دیگر کاربردهای سیلیس است. این کار باعث می شود تا ماده نیمه هادی خالص سیلیس ساخته شود.
  • کنترل کردن مقدار ترکیبات اولیه سیلیس نیز از دیگر مزایای استفاده از سیلیس است. از این ماده به عنوان افزودنی در تولید چدن نیز استفاده می شود.

فروسیلیس مرغوب

ویژگی فروسیلیس مرغوب چیست؟

فروسیلیس یک جامد بی خطر است و به رنگ خاکستری است. این خاکستری می تواند از طیف تیره تا نقره ای را شامل شود. سطح آن نیز فلزی بوده و از ذراتی به شکل نقره ای و یا به شکل کروی تشکیل شده است. این ماده فاقد بو بوده ولی استنشاق آن می تواند برای سلامتی مضر باشد. زمانی که این ذرات به صورت معلق در هوا پخش می شوند، ممکن است منجر به انفجار و در نتیجه تولید گرد و غبار شود. به همین دلیل برای پیشگیری از این اتفاق، نباید پودر این ماده در معرض شعله قرار بگیرد. اگر هم در مخازنی که در آن ها فروسیلیس نگهداری می شود، آتش سوزی رخ داد، باید به هنگام آتش سوزی و یا حتی بعد از اتمام آن، با استفاده از آب جاری، اقدام به خنک سازی مخازن نمود.
همچنین زمانی که در معرض آب قرار گیرد، واکنش هایی صورت می گیرد که منجر به تولید هیدروژن می شود. به هنگام تماس با مواد اسیدی، قلیایی و یا رطوبت نیز باعث ایجاد گازهای سمی می شود که خاصیت اشتعال زا بودن هم دارند. فروسیلیس ماده جامدی است که در دماهای معمولی قابل اشتعال نیست و زمانی می تواند امکان اشتعال به صورت خودکار داشته باشد که دما به بیش از 400 درجه برسد.
چگالی فروسیلیس بستگی دارد به اینکه چه مقدار سیلیس در ترکیب آن وجود داشته باشد؛ یعنی هر چه میزان سیلیس موجود در فروسیلیس زیاد باشد، به همان میزان چگالی فروسیلیس نیز کمتر است. نقطه جوش آن نیز در حدود 2355 درجه بوده و در برابر ساییدگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. از خاصیت مغناطیسی بالایی نیز برخوردار بوده و به شکل توده و یا گرانول یافت می شود. از توده های درشت به منظور نفوذ هر چه بهتر سربازه در زمان اکسیداسیون استفاده می شود. فروسیلیس شکننده بوده و زمانی که بیش از اندازه باشد، باعث تشکیل ذرات ریز می شود.

فروسیلیس مرغوب را از شهر آهن بخرید

مجموعه شهر آهن بیش از 10 سال تجربه کار دارد و در کادر فنی خود از همراهی متخصصان و مهندسان با تجربه و خبره ای برخوردار است. کارشناسان این مجموعه اقدام به کنترل کيفی تمام آهن آلات، فرو آلیاژ ها و دیگر محصولات می کنند. بنابراین می توان از کیفیت محصولات این سایت مطمئن بود.