مشخصات فنی ورق عرشه فولادی

شاید تا به حال در مورد ورق عرشه فولادی شنیده باشید. ورق عرشه فولادی به عنوان پوشش سقف است که در دو نوع Roof Deck و Floor Deck وجود دارد. این سقف از تعدادی ورق گالوانیزه تشکیل شده است که برای اجرای سقف استفاده می‌شود. قیمت این محصول نسبت به سایر سقف‌ها به‌صرفه است و همین موضوع باعث شده که بتوان از آن استفاده‌های زیادی داشت.
سقف عرشه فولادی از جدیدترین انواع سقف و به نوعی از دسته سقف‌های کامپوزیتی است که وظیفه‌ی اصلی آن، تحمل بار سازه‌های ساختمان می‌باشد. از این محصول برای سقف ساختمان‌های مرتفع استفاده می‌شود و با ورق گالوانیزه، پروفیل ذوزنقه‌ای آجدار و بدون استفاده از میلگرد در سقف اجرا می‌شود.
یکی از ویژگی‌های منحصربفرد ورق عرشه فولادی این است که وزن آن‌ها سبک است و برای اجرا و نصب، به قالب‌بندی نیازی ندارند. به طور کلی، نصب فوری و سریع این نوع ورق، آن را به یکی از ورق‌های محبوب تبدیل کرده است. اطلاعات مورد نیاز درباره مقاطع فلزی از جمله انواع ورق همچون قیمت ورق mo40، قیمت ورق رنگی، ویژگی ها و قیمت ورق گالوانیزه و .... را در شهر آهن مشاهده کنید.
در این مطلب می‌خواهیم در مورد مشخصات فنی ورق عرشه فولادی صحبت کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ابعاد ورق عرشه فولادی

نمونه‌ای از ابعاد ورق عرشه فولادی را می‌توانید در این جدول مشاهده کنید.

جنس ورق گالوانیزه
 عرض ورق خام  1/25 متر
 ضخامت ورق  0/8 - 1/15 میلی متر
 عرض ورق  940 میلی متر
 ارتفاع ورق  73 میلی متر
 فاصله گام ها  300 میلی متر
 عرض مفید 920 میلی متر

طول ورق عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی، دارای اجزای گوناگونی است که ورق گالوانیزه ذوزنقه از مهم ترین بخش این ورق است. طول ورق عرشه فولادی چیزی حدود 1 الی 15 متر است که این میزان بر حسب سازه و نیاز آن می تواند متغیر باشد.
حدود 65 درصد از هزینه کل سقف، به ورق گالوانیزه مورد استفاده در آن بستگی خواهد داشت. ابعاد و کیفیت، دو پارامتری هستند که در قیمت ورق عرشه فولادی تاثیرگذارند.
به هر اندازه که کیفیت محصولات کارخانه بالاتر باشد؛ قطعا قیمت ورق عرشه فولادی هم بالاتر خواهد بود. سقف عرشه فولادی وزن کمی دارد و همین موضوع باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش استحکام سازه می‌شود.
برای اجرای این نوع سقف، از تیر فرعی کمتری استفاده می‌شود؛ این کار باعث می‌شود که تقریبا 22 کیلوگرم از وزن نهایی سازه کاهش پیدا کند. البته جدا از این موضوع، سرعت اجرای این سقف بالاست و این موضوع هم می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های سازه شود.
یکی دیگر از ویژگی سقف عرشه فولادی، مقاومت بالای آن در برابر شرایط جوی رطوبت و آب باران، برف و حتی آتش‌سوزی است و استفاده از آن، باعث زیبا سازی نمای کلی سازه خواهد شد.

طول ورق عرشه فولادی 

مقاومت سقف عرشه فولادی

همان طور که گفته شد، سقف عرشه فولادی از مقاومت بالایی در برابر شرایط خارجی برخوردار است. سقف عرشه فولادی، با توجه به ویژگی‌هایی که دارد و همچنین طراحی صورت گرفته در اعمال و اجرای این نوع سقف، از استاندارد ضدحریق بهره‌مند است و می‌تواند در برابر آتش سوزی مقاومت کند.
سقف‌های عرشه فولادی، با پوشش گالوانیزه تولید می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود که در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده باشند. این سقف دارای قالب‌بندی دائمی است و هنگام زلزله با ریزش قطعات مواجه نخواهید شد.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد سقف عرشه فولادی، مقاومت آن، ابعاد ورق عرشه فولادی، طول ورق عرشه فولادی و مواردی از این قبیل صحبت کردیم. این نوع سقف با توجه به مزایایی که دارد، باعث کاهش هزینه‌های ساختمانی خواهد شد. از آنجایی که قیمت مقاطع فولادی در طول روز و ماه دچار نوسانات می‌شود؛ قبل از اقدام نهایی برای خرید بهتر است از قیمت روز سقف عرشه فولادی اطلاع داشته باشید.
شما عزیزان می‌توانید برای خرید این محصول و یا هرگونه سوال در خصوص سقف عرشه فولادی و ورق عرشه فولادی با ما در شهرآهن تماس بگیرید تا بتوانید از راهنمایی کارشناسان ما در این زمینه بهره‌مند شوید.