لنتو در سوله (lean-to)

لنتو در سوله سالنی است که در ابعاد کوچکتر از سوله مادر و با استفاده از متریال مشترک با آن ساخته می شود. لنتو یا بچه سوله حتما از یک سمت به سوله اصلی متصل است و باعث کاهش بار موجود بر روی سالن تولید می شود. استفاده از این بخش در محیط های صنعتی موجب تفکیک و جداسازی فضا شده و کارایی را افزایش می دهد. شهرآهن یکی از بهترین سازنده های سوله و لنتو با کیفیت و مقرون به صرفه است. اگر درباره لنتو سوله اطلاعاتی ندارید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

لنتو در سوله (lean-to)

بچه سوله چیست؟

با کمی تامل در واژه بچه سوله می توان به معنی آن پی برد. بچه سوله در واقع سوله ای کوچک است که وابستگی اساسی به سوله مادر دارد. در حقیقت وجود بچه سوله در صورتی که سوله اصلی ای در کار نباشد. این فضا صرفا زمانی قابل تعریف است که سوله ای به عنوان تکیه گاه برای آن در نظر گرفته شود. می توان گفت که تنها فاصله مرزی بین سوله اصلی و بچه سوله، دیوار جانبی سوله مادر است. بچه سوله ها انواع مختلفی دارند که انتخاب هر نوع از آن ها وابسته به کارفرما، فضای مورد نیاز و کاربری تعریف شده برای آن است. طراحی و احداث بچه سوله به صورت یک طرفه و دو طرفه امکان پذیر است. چنانچه لنتو تنها در یک سمت سوله مادر ساخته شود و سقف آن از شیب یک طرفه برخوردار باشد به آن تک‌ شیب یک طرفه گفته می شود. اگر سقف به کار رفته در این مدل با شیب دو طرفه در نظر گرفته شود، بچه سوله دو شیب یک طرفه نامیده خواهد شد. می توان لنتو را به صورت قرینه و در دو طرف سوله مادر طراحی و اجرا نمود، در این حالت اگر سقف استفاده شده برای آن دارای شیب یک طرفه باشد، عنوان تک‌ شیب دو طرفه به بچه سوله اطلاق می گردد، اما چنانچه سقف، از نوع شیب دار دو طرفه انتخاب شده باشد، بچه سوله دو شیب دو طرفه نام خواهد داشت.

بچه سوله چیست؟

کاربرد بچه سوله (lean-to)

بچه سوله ها کاربرد بسیار گسترده ای در کارخانجات و صنایع دارند. از آن جا که با استفاده از این امکان، فضای کاری تفکیک می شود، انجام اموری که نیاز به محل مستقل دارند، راحت تر صورت می گیرد. هنگامی که آزمایشگاه های فعال در کارخانه ها نیازمند فضای جداگانه ای برای انجام امور محوله دارند، با استفاده از بچه سوله می توان این فضا را در اختیار پرسنل آزمایشگاه قرار داد، همچنین در برخی موارد به دلیل وجود خطرات، لازم است بخشی از فرآیند تولید در محیطی جداگانه پیاده سازی شود. جدا سازی این قسمت از کل خط تولید، سبب کاهش احتمال بروز حادثه در سالن اصلی می شود، در نتیجه کل خط تولید با مخاطره مواجه نخواهند بود و ایمنی افزایش پیدا خواهد کرد. جداسازی کارکنان صف و ستاد از یکدیگر، کاربرد مهم دیگری است که برای بچه سوله تعریف شده است. از لنتو می توان برای انبارداری و ذخیره مواد اولیه یا تولیدات نهایی کارخانه استفاده کرد. گاهی بچه سوله را در حد یک سقف متصل به سالن مادر طراحی می کنند، در این مواقع کاربرد در نظر گرفته شده برای آن پارکینگ خودروهای شخصی کارکنان و دیگر ماشین های موجود در محیط خواهد بود. بچه سوله اگر چه در مساحتی کوچکتر از فضای اصلی ساخته می شود، اما عدم وجود آن می تواند بازدهی کل خط تولید را تحت تاثیر قرار دهد.

کاربرد بچه سوله (lean-to)

ویژگیهای بچه سوله (lean-to)

لنتو یا بچه سوله ویژگی های مشخصی دارد و به هر سالنی که در نزدیکی سوله مادر ساخته شود لزوما لنتو گفته نمی شود. این سالن فرعی حتما باید یک دیوار یا مرز مشترک با سالن اصلی داشته باشد. ابعاد لنتو حداکثر به اندازه 60 درصد سوله مادر است و چنانچه فضای مورد نیاز بیشتر از این مقدار باشد، باید از سوله دوقلو استفاده شود. متریال به کار رفته در ساخت لنتو مشابه سوله مادر است. سقف لنتو نیز مانند سوله اصلی اغلب از نوع شیب دار در نظر گرفته می شود. البته انواع مسطح آن نیز قابل اجرا است. گزینش سقف شیب دار یا مسطح در طراحی لنتو، وابسته به شرایط موجود است. بچه سوله می تواند با دیوارهای جانبی و یا بدون آن در نظر گرفته شود. احداث هر کدام از این انواع وابسته به کاربری در نظر گرفته شده برای بچه سوله است. ساخت بچه سوله ها اگر چه تابع قوانین است اما آزادی عمل صاحبان صنایع در زمان احداث این سالن را می توان از ویژگی های منحصر به فرد لنتو به شمار آورد. کارفرمایان برای طراحی و اجرای لنتو می توانند همزمان با سالن اصلی برنامه ریزی و اقدام نمایند و یا این که این امر را به آینده موکول کنند. افزودن لنتو در هر زمانی که متقاضی تصمیم به ساخت آن نماید، امکان پذیر است. البته کسب از سازمان نظام مهندسی ضروری است و بدون کسب گواهی های لازم امکان ساختن و یا افزودن لنتو در محیط های صنعتی وجود نخواهد داشت. اگر شما قصد دارید که یک سوله یا بچه سوله احداث کنید، با کارشناسان شهرآهن در ارتباط باشید. شهرآهن لوازم سوله را با قیمت مناسب عرضه می کند. پس با خیال راحت به وب سایت شهرآهن مراجعه کنید و سوله مد نظر خود را سفارش دهید.