تولید فرومنگنز در ایران

کارخانه های بسیاری در ایران وجود دارند که به صورت حرفه ای فرومنگنز را تولید می کنند. این کارخانه ها بهترین و به روزترین تجهیزات فرومنگنز را در عیارهای متفاوتی تولید و به بازار عرضه می کنند، در واقع این کارخانه ها با توجه به سفارش مشتری های خود فرومنگنز را تولید می کنند. تولید فرومنگنز در ایران سابقه بالایی دارد، از این رو کارخانه های زیادی در سراسر ایران در این زمینه فعالیت می کنند و با کادری متخصص بهترین محصول را در اختیار مشتری قرار می دهند. تولید فرومنگنز در ایران به گونه ای است که علاوه بر نیاز بازار داخلی تا حدودی نیاز بازارهای خارجی را نیز برطرف می کند.

تولید فرومنگنز در ایران

ظرفیت تولید و تامین نیاز فرومنگنز در کشور

همانطور که در بالا اشاره شد ایران سالانه حجم بالایی فرومنگز تولید می کند و توانسته تا حد زیادی نیاز کشور را رفع کند. در واقع هر یک از کارخانه های تولید فرومنگنز داخلی سالانه چندین هزار تن فرومنگنز تولید می کنند و از آن جایی که این محصول برای ساخت آهن، چدن و ... مورد استفاده قرار می گیرد بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اطلاعات داده شده از تولید کنندگان فرومنگنز می توان نتیجه گرفت سالانه مقدار زیادی فرومنگنز در ایران تولید می شود که می تواند نیاز فرومنگنز کشور را تامین کند. ظرفیت اغلب کارخانه های تولید فرومنگنز بیشتر از نیاز مصرفی است و همین موضوع سبب می شود مقدار زیادی فرومنگنز را به کشورهای دیگر صادر کنند. با توجه به آمارهای به دست آمده ایران سالانه نزدیک به 200 هزار تن فرومنگنز تولید می کند که این ظرفیت بیشتر از تقاضای داخلی است. در واقع ظرفیت تولید تا حد زیادی به دسترسی مواد اولیه بستگی دارد، فرومنگنز را از سنگ منگنز استخراج می کنند، از این رو باید دسترسی به معدن منگنز وجود داشته باشد. کارخانه های تولید فرومنگنز در ایران باید توانایی تامین نیازهای داخلی را داشته باشند و بتوانند نیاز کارخانه های فولاد را رفع کنند. کارخانه های فعال تولید فرومنگنز در کشور علاوه بر تامین نیاز فرومنگنز توانسته اند به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت های مناسب شغلی را به وجود بیاورند.
اطلاعات در مورد کارخانه های فرومنگنز نسبت به دیگر صنایع فولادی کمتر است، اما امروزه با تاسیس انجمن های مخصوصی این کارخانه ها شناخته شده تر شده اند و دولت برای بزرگ تر شدن این صنعت تلاش بیشتری می کند. البته کارخانه های تولیدی فرومنگنز در ایران تقریبا نوپا هستند که هر روزه به تعداد آن ها اضافه می شود. تمامی این کارخانه ها با پرسنلی با تجربه به کمک علم و فناوری و ماشین آلات به روز تلاش می کنند محصول با کیفیتی را در ظرفیت های بالا تولید و به بازار وارد کنند و تولید فرومنگنز را بومی سازی نمایند. ایران در گذشته یکی از وارد کنندگان فرومنگنز بود که با گذشت زمان و فعالیت برخی افراد متخصص در این حوزه توانست به خودکفایی برسد در واقع تحریم ها در این زمینه جنبه مثبتی داشتند و در بسیاری از صنایع سبب شدند کشور روی پای خود بایستد.

شروع تولید فرومنگنز در ایران، نیاز به واردات را کم کرده است

با توجه به آمار و اطلاعات موجود ایران چندین سال است که در زمینه تولید فرومنگنز فعالیت گسترده ای را شروع کرده است و توانسته تا حد زیادی نیازهای داخلی را تامین کند. در واقع کارخانه های تولید فرومنگنز بسیاری در ایران وجود دارند که ظرفیت تولید بالایی دارند، از این جهت نیاز به واردات این محصول روزانه کمتر می شود. تولید مازاد منگنز در ایران سبب شده علاوه بر ایران این محصول به کشورهای دیگر نیز صادر شود. شروع تولید فرومنگنز در ایران حدودا به سال 1370 بر می گردد که نخستین واحد تولیدی آن چند سال بعد به بهره برداری رسید و پس از آن کارخانه های بیشتری شروع به فعالیت کردند و هر روزه روند پیشرفتی را طی کردند.