ورق استیل فلزات رنگین

ورق استیل از محصولات فولادی است که در ساختار خود کربن و کروم دارد. این آلیاژ در برابر رطوبت پایدار و مقاوم بوده که سختی نسبتا بالایی داشته و در برابر خوردگی نیز استحکام دارد. ورق استیل کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد که از جمله می توان صنعت خودرو سازی و لوازم آشپزخانه را اشاره کرد. مهم ترین ویژگی استیل، بازیافت پذیر بودن آن است. امروزه برای زیباتر شدن این ورق، با استفاده از رنگ های شیمیایی، آن را رنگ آمیزی می کنند و ورق های استیل رنگی در بازار موجود است. در این مقاله از شهر آهن به بررسی ورق های استیل رنگی و عوامل موثر بر قیمت آن ها پرداخته می شود. برای اطلاع از قیمت ورق استیل می توانید به فروشگاه اینترنتی شهرآهن مراجعه نمایید.

بررسی ویژگی های ورق استیل رنگی

ورق استیل آلیاژی از فولاد است که خواص منحصر به فردی داشته و کاربردهای بسیاری دارد. با دقت در اطراف خود متوجه استفاده فراوان این آلیاژ خواهیم شد برای مثال می توان از لوازم آشپزخانه (قاشق و چنگال و همچنین بدنه سایر تجهیزات آشپزخانه از جمله یخچال و ماشین لباسشویی و...) و حتی خودروها را اشاره کرد. در سال های اخیر با کمک گرفتن از مواد گوناگون و همچنین به کارگیری روش های مختلف تولید، ورق های استیل رنگی ایجاد شده است. از جمله روش های رنگ آمیزی ورق استیل می توان روش بخار فیزیکی را اشاره کرد که در محفظه های خلا و به کمک گاز آرگون صورت می گیرد که از روش های نوین رنگ آمیزی استیل است. نکته بسیار مهم که قبل از رنگ آمیزی ورق های استیل باید مورد توجه قرار گیرد این است که ورق باید عاری از هرگونه آلودگی بوده و برای این منظور قبل از شروع فرآیند رنگ آمیزی، سطح ورق را با استفاده از محلول های شوینده شستشو داده تا آلودگی وجود نداشته باشد و کیفیت رنگ تحت تاثیر قرار نگیرد. شما عزیزان می توانید قیمت انواع ورق استیل نقره ای، مسی و طلایی را از شهرآهن استعلام کنید.

بررسی ویژگی های ورق استیل رنگی

قیمت ورق استیل فلزات رنگین

عوامل گوناگونی در قیمت ورق استیل رنگی تاثیر گذار است که به صورت کلی می توان موارد زیر را بیان کرد:

  • با افزایش ضخامت ورق استیل، قیمت نهایی آن افزایش می یابد زیرا نیاز به مواد اولیه بیشتر دارد.
  • فرآیند ساخت ورق استیل و همچنین استاندارد به کار گرفته شده در پروسه تولید نیز بر قیمت تاثیر دارد.
  • نوع رنگ و فرآیند رنگ آمیزی تاثیر فراوانی بر قیمت دارد که به صورت کلی رنگ هایی از جنس پلی استر، اپوکسی و پلی یورتان برای رنگ آمیزی استفاده می شود و اگر نیازمند فرآیند خشک کردن باشند قیمت نهایی این ورق افزایش می یابد. روش های نوین در رنگ آمیزی به دلیل نیاز به تکنولوژی خاص، می توانند بر قیمت تاثیر بگذارند.
  • ورق های رنگی استیل وارد شده از کشورهای دیگر به دلیل داشتن کیفیت بالاتر و همچنین هزینه حمل و نقل، می توانند قیمت بالاتری داشته باشند.

استفاده از فلزات گوناگون در زندگی امروز بشر بسیار فراوان است و کمتر وسیله ای را می توان یافت که در ساختار آن و یا فرآیند ساختش از فلز استفاده نشده باشد. دانشمندان علم مواد همواره در صدد پیدا کردن روش های جدید تولید و افزایش کیفیت مواد تولیدی با استفاده از ترکیب آن هاست برای مثال می توان ورق های رنگی استیل را اشاره کرد که از ترکیب فولاد و عناصری از جمله کروم و کربن ساخته شده است. اخیرا رنگ آمیزی این ورق ها مورد توجه قرار گرفته است که با رنگ آمیزی می توان ورق های با کیفیت بالاتر و همچنین زیباتر ایجاد کرد. ورق های استیل رنگی از جمله ورق استیل طلایی، نقره ای و مسی می توانند قیمت های مختلفی داشته باشند که در بالا به عوامل آن اشاره شد. آهن آلات شهر آهن از معتبر ترین کارخانجات کشور هستند و با کیفیت بسیار بالا و مطابق با استانداردها تولید شده اند.