روش تولید میلگرد کلاف

میلگرد ها به عنوان یک عامل مهم برای تقویت کننده بتن در نظر گرفته می شوند. میلگرد ها برای جبران مقاومت کششی ضعیف بتن مورد استفاده قرار می گیرند. نوع طبقه بندی میلگرد ها بر اساس برخی از ویژگی های ساختاری و فیزیکی متفاوت است. یکی از طبقه بندی انواع میلگرد، تقسیم آن ها به دو نوع شاخه ای و کلاف است. میلگرد کلاف به صورت کلافی و در هم پیچیده است و دارای کاربرد بسیاری در صنعت ساختمان سازی است. در روش های تولید میلگرد کلاف نحوه خنک کاری پایانی تولید میلگرد ها از اهمیت بالایی برخوردار است و معمولا به سه روش متفاوت انجام می شود. میلگرد های کلاف در کارخانه های نورد با کیفیت بالا و سطح استاندارد جهانی به تولید می رسند. می توانید قیمت میلگرد ذوب آهن را از مجموعه آهن آلات شهر آهن بخوانید.
میلگرد ها دارای مشخصات ظاهری و ساختاری مخصوصی هستند. میلگرد های کلاف با نمره 5.5 تا 16 اغلب به روش نورد گرم تولید می شوند. در این روش، شمش های فولادی (بیلت) با اندازه های مشخص درون کوره ها ریخته شوند. با بالا رفتن درجه حرارت این شمش ها، مواد مذاب به درون خط تولید نورد هدایت می شوند. پس از شکل گیری، میلگرد ها به صورت کلاف بسته بندی می شوند.

روش تولید میلگرد کلاف

مواد اولیه تولید میلگرد کلاف

مواد اولیه ای که برای ساختن میلگرد کلاف در کارخانه های نورد استفاده می شوند شمش های فلزی هستند. این شمش ها دارای درصد های متفاوتی از سیلیسیم، منگنز، گوگرد و فسفر هستند. میلگرد های کلاف در دو نوع ساده و آجدار به تولید می رسند و هر کدام دارای کاربرد های مخصوص به خود هستند. قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار را نیز می توانید در این سایت مشاهده کنید. از میلگرد های کلاف به دلیل خاصیت های ساختاری و فیزیکی که دارند در زمینه های خاصی استفاده می شود. عمده کاربرد این محصول عبارت است از:

  • استفاده برای تولید فنس و گابیون
  • استفاده در سازه های ساختمانی
  • تولید سیم خاردار
  • استفاده در الکترود سازی
  • استفاده برای تبدیل به مفتول
  • استفاده در صنایع فنر سازی و ...

میلگرد های کلاف پس از تولید باید با استفاده از خرک های چوبی نگهداری شوند. استفاده از خرک های چوبی این محصول را در معرض مستقیم هوا و رطوبت قرار نمی دهد و از زنگ زدن آن جلوگیری می کند. در انبار کردن میلگرد های کلاف از پوشش نایلونی برای آن ها استفاده نمی شود زیرا با توجه به مواد اولیه ای که برای ساخت این محصول بیان شد و درصد عناصری که در آن وجود دارد موجب زنگ زدگی آن ها می شود.

مواد اولیه تولید میلگرد کلاف

با فرآیند تولید میلگرد کلاف آشنا شوید

در مرحله اول این شمش ها در کوره هایی با دمایی حدود 1100 درجه سانتی گراد ذوب می شوند، بعد از آن شمش های پیش گرم شده به بخش رافینگ منتقل می شوند.
در تولید میلگرد به روش نورد گرم، تنش پلاستیکی پایین است. غلتک هایی که برای تولید میلگرد کلاف در نظر گرفته شده اند در چندین ردیف متوالی قرار دارند و مواد مذاب از درون این غلتک ها عبور می کند. مواد مذاب در چندین مرحله تغییر شکل داده می شوند و قطر و ضخامت آن ها کاسته می شوند.
بعد از پایان نورد، میلگردها به دور حلقه های مخصوص پیچیده می شوند و برای خنک شدن به مرحله بعد می روند. میلگرد های کلاف در دو نوع ساده و آجدار به تولید می رسند. ساده و آجدار بودن این نوع از میلگرد ها در مرحله بعد از عبور از غلتک مشخص می شود. میلگرد های آجدار توسط دستگاه های مخصوص شکل داده می شوند.
تولید میلگرد کلاف در کشور ما با حجم بسیار بالایی صورت می گیرد. این محصول در کلافه هایی با قطر و طول استاندارد تولید می شود. میلگرد های کلافی با اندازه و طول سفارشی برای استفاده در کاربردهای ساختمانی و صنعتی قابل سفارش است. قیمت روز میلگرد را در شهر آهن مشاهده کنید.