میلگرد کلاف چیست؟

میلگرد ها را از جهات مختلفی می توان تقسیم بندی کرد. یکی از این دسته بندی ها معرفی دو گروه کلاف و شاخه ای برای میلگرد ها است. همانطور که از نام میلگرد کلاف برمی‌آید، این اصطلاح به میلگرد هایی اطلاق می شود که شکل آن ها به صورت کلاف های در هم پیچیده باشد. برای اطلاع از قیمت روز میلگرد و قیمت میلگرد ذوب آهن با ما همراه باشید.
خود میلگرد کلاف به دو دسته ساده و آجدار تقسیم شده و در صنعت ساخت و ساز به کار گرفته می شود. سایز و ابعاد میلگرد کلاف حداقل پنج و نیم میلی متر و حداکثر ۱۶ میلی متر است که در این بازه میلگرد هایی که سایز آن ها پنج و نیم میلی متر الی ۸ میلی متر باشد را با اصطلاح مفتول یا وایر می شناسند. شایان ذکر است که در کارخانجات ایران، میلگرد کلاف حداکثر تا سایز ۱۲ میلی متر تولید می شود. تولید سایز های بالاتر از این مقدار اغلب به صورت سفارشی است.
آنچه را که خدمتتان عرض کردیم مربوط به میلگرد کلاف ساده بود. در خصوص میلگرد کلاف آجدار باید بگوییم به دو گروه عمده A3 و A2 دسته بندی می شوند، به طور کلی این دسته از میلگردهای کلاف اغلب در صنایع پایین دستی به کار گرفته می‌شوند.

میلگرد کلاف چیست؟

کاربرد میلگرد کلاف چیست؟

میلگرد کلاف کاربردهای متنوع و گسترده ای دارد و نام بردن از تمامی آن ها از حوصله شما مخاطبان گرامی خارج است از این رو در ادامه تنها به موارد اصلی و مهم اشاره خواهیم کرد که میلگرد کلاف در این موارد به کار گرفته می شود: مفتول خوش تراش، ساختمانی، سایز فولاد تبدیلی و فولاد زیر دستی، تیرچه و خرپا، صنایع فنر سازی، سیم بکسل، گابیون و فنس و توری حصار، سیم خاردار، جوشکاری و صنایع الکترود سازی، زنجیر فلزی، میخ و پرچ و پیچ.
توجه داشته باشید که مفتول در گروه محصولات نیمه تمام واقع شده است. شاید از خود بپرسید که پس کاربرد این محصول در صنعت چیست؟ در واقع در صنعت این محصول را در جهت ساخت سیم به کار می گیرند. تولید این محصول از راه شمش و نورد بیلت در کارخانه نورد صورت می گیرد. ممکن است شما به جای میلگرد کلاف، با اصطلاح وایر رود مواجه شوید که در واقع کاربرد اصلی آن تامین کردن مواد اولیه تمامی مفتول ها، از جمله مفتول های خواص صنعتی و آرماتور بندی است. پس از اینکه میلگردها در ابعاد معینی تولید شدند از دستگاه های خاصی برای دسته بندی آن ها به صورت کلاف استفاده می‌کنند.
پس تا اینجای کار اگر گفته هایمان را جمع بندی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که میلگرد کلاف کاربردهای گسترده ای دارد و مشتری می بایست بر حسب نیاز پروژه خود اقدام به سفارش آن ها نماید. بیان این نکته را لازم می دانیم که تیم پرقدرت آهن آلات شهرآهن در راستای رفاه حال مشتریان انواع میلگرد کلاف را ارائه داده است و خریداران محترم می توانند تنها با چند کلیک ساده اقدام به سفارش میلگرد کلاف نمایند.

کاربرد میلگرد کلاف چیست؟

میلگرد کلاف چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که میدانید میلگردهای کلاف یا همان سیم مفتول ها وابسته به اینکه چه شکلی دارند در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال میلگرد کلاف در ساخت توری استیل، ساخت پیچ و مهره، ساخت فنر و غیره به کار می رود، ضمن اینکه می توان آن ها را به عنوان سیم خاردار یا سیم بکسل استفاده نمود‌. البته این نکته مهم را فراموش نکنید که میلگرد کلاف در صنایع سازه ای و پروژه های ساختمان سازی نیز کاربردهای حائز اهمیتی دارد، به عنوان مثال میلگرد کلاف را برای تقویت هر چه بیشتر استحکام و مقاومت سازه های بتنی، تقویت استحکام ستون ها، اتصالات گازی و بلوک های نسوز به کار می‌گیرند.
پس از اینکه خریدار اقدام به خرید میلگرد کلاف کرد باید به این مسئله واقف باشد که روش نگهداری از میلگرد کلاف باید اصولی و با رعایت استانداردها صورت بگیرد. متاسفانه این مسئله توسط بسیاری از مصرف‌کنندگان نادیده گرفته می‌شود. یکی از نکاتی که در این راستا وجود دارد این است که برای انبار کردن این محصول می بایست از خرک های چوبی استفاده شود. علت این امر این است که از تماس رطوبت و گرد و خاک با میلگردها جلوگیری به عمل آید و از این طریق از زنگ زدگی میلگرد ها پیشگیری می شود.
توجه داشته باشید در پروژه های سازه ای می بایست میلگرد کلاف را باز کنند. این کار را به دو روش می توان انجام داد. روش دستی و روش دستگاه کلاف بازکن. توجه داشته باشید برای اینکه میلگرد کلاف برای شما کاربرد بسزایی داشته باشد می بایست در نگهداری و حمل و نقل آن ها به هیچ وجه از پوشش‌های نایلونی استفاده نکنید. برای گرفتن تصمیم بهتر از قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار نیز مطلع شوید.