میلگرد پیچشی چیست؟

میلگرد یک میله فولادی است که جهت بالا بردن مقاومت سازه‌ های بتنی به کار برده می شود. این شبکه فلزی در مدل ها و سایزهای مختلف تولید شده و هر کدام از آن ها کاربرد خاص خود را دارند. از میلگرد های موجدار و پیچشی به صورت عرضی و طولی در بتن ریزی استفاده می کنند. این میلگرد برجستگی های پیچی زیادی دارد و همین موضوع نصب آن را به مراتب آسان تر کرده است. بافت فولادی میلگرد پیچشی کاملا متراکم بوده و به همین دلیل نیروی کششی و فشاری را حول محور به نحو احسن تحمل کند. قطر این آرماتو بسیار متفاوت بوده‌ و طبق زیر بنا و نوع دال انتخاب می ‌شود. این لوله های موج دار و بلند در هنگام نصب به نحو احسن روی یکدیگر قرار می گیرند و از این رو دچار لیز خوردگی نمی شوند.
میلگرد پیچشی به صورت استوانه ای و مارپیچ است. این میلگرد به دور میلگرد های طولی پیچیده شده و استحکام آن ها را به مراتب افرایش می دهد. سطح بیرونی این آرماتور، پیچشی دارد که سبب می شود نصب آن، هم به صورت طولی و هم به صورت عرضی، بهترین و بالاترین بازدهی را داشته‌ باشد. کیفیت بتن، چدن و فولاد استفاده شده در میلگرد پیچشی آنقدر بالا است که اثری از پوسیدگی و خوردگی به جای نمی گذارد. میلگرد های پیچشی را می توان به راحتی برش زد، بنابراین شما می توانید متناسب با ارتفاع سازه مورد نظر خود آن ها را برش زده و استفاده کنید. این میلگرد ها به عنوان یک تقویت کننده ثانویه استفاده می شوند.
به کار بردن این سازه در بتن آرمه، از ترک خوردگی و نشست قسمت های مختلف ساختمان جلوگیری می کند. میلگرد های پیچشی نسبت به میلگرد های قدیمی کارایی بهتری دارند. این میلگرد ها را تحت عملیات مختلف همچون پیچاندن قرار می دهند، به همین خاطر میلگرد های پیچشی شکل متمایز و خاصی دارند.

میلگرد پیچشی چیست؟

میلگرد پیچشی تیر های بتن آرمه

نصب میلگرد پیچشی در بتن آرمه جهت بالا بردن ایمنی در پی ریزی و بتن ریزی ساختمان بسیار ضروری است. تیر هایی که بر اساس نقشه بر روی اسکلت بندی و فوندانسیون قرار می گیرند باید پر از بتن باشند. قبل از بتن ریزی، میلگرد پیچشی را به صورت مارپیچ به دور تیر قرار می‌ دهند و سپس به صورت جوشی آن را محکم می کنند.
بعد از آن بتن را درون ستون می ریزند تا شما تیرهایی با بافت متراکم و بتنی به عنوان ستون خانه خود داشته باشید. با توجه به اینکه بتن مقاومت کششی بسیار پایینی دارد، آن را جهت افزایش مقاومت کششی با فولاد ترکیب می ‌کنند. با استفاده از فولاد، تیر های آرمه بدون کوچکترین شکستگی خم می‌شوند و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهند. میلگرد مارپیچ و یا آجدار کد خاصی داشته و بر اساس سایز و قطری که دارد شماره بندی می شود.
برجستگی هایی که روی میلگرد پیچشی قرار دارد با زاویه مورب هستند تا به نحو احسن دور تیر را بگیرند و از آن جدا نشوند. میلگرد فولادی در بتن آرمه نقشی اساسی دارد و به شکل دهی تیر نیز بسیار کمک می کند. ابعاد میلگرد استاندارد است و از این رو مهندسان می توانند فوندانسیون را به نحو احسن اجرا کنند. شکل آرماتور در هنگام بارگذاری تغییر می کند و متناسب با قطر و سایز تیر دور تا دور آن را پر می کند.

میلگرد پیچشی تیر های بتن آرمه

دلیل اجرای میلگرد های پیچشی

در محل اتصال تیر اصلی با تراس ها و یا دال ها، میلگرد های پیچشی را اجرا می‌ کنند. به دلیل ایجاد پیچش ماکزیمم، در این مکان‌ ها میلگرد های پیچشی اجرا می شوند.‌ همچنین این میلگرد ها را به صورت دو سر خم در زیر خاموت ها و در بال تیر اجرا می کنند.
شما می توانید با مراجعه به وب سایت شهرآهن، مرجع کامل عرضه و فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی‌، بهترین آهن آلات را تهیه کنید. آهن آلات شهر آهن خدمات دیگری را همچون خرید و فروش انواع تیر آهن، میلگرد، ورق، نبشی و ناودانی، پروفیل و قوطی، انجام خدمات تخصصی مانند برشکاری، تامین انواع قالب، جک و لوله، تامین ماشین آلات و… را نیز ارائه می دهد. قیمت میلگرد های مختلف همچون قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار و همینطور محصولات کارخانجات مختلفی مثل قیمت میلگرد ذوب آهن را می توانید در این سایت مشاهده کنید.