جدول وزنی میلگرد میانه | وزن میلگردهای مختلف میانه

یکی از مهم ترین مقاطع فولادی میلگرد است که در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود، این محصول کاربرد گسترده ای دارد که بیشترین استفاده آن در ساختمان سازی است. کارخانه های داخلی بسیاری وجود دارند که انواع میلگرد را با کیفیت بالا تولید می کنند در واقع ایران به دلیل منابع فولادی که دارد توانسته در تولید میلگرد به خودکفایی کامل برسد. یکی از کارخانه های داخلی که به صورت تخصصی انواع میلگرد را تولید می کند، کارخانه فولاد آذربایجان است. محصولات این کارخانه با نام فولاد میانه به بازار عرضه می شوند. وزن میلگرد یکی از مهم ترین مشخصات فنی آن است که باید نسبت به آن آگاهی داشت، وزن میلگرد تاثیر بسیاری در کیفیت و قیمت گذاری این محصولات دارد و از آن جایی که این کارخانه انواع میلگرد را در سایزهای متفاوت تولید می کند بهتر است از وزن انواع آن ها اطلاع داشت. در کل با توجه به این که کیفیت و وزن میلگرد می تواند تاثیر زیادی در فندانسیون و عمر سازه داشته باشد باید هنگام خرید به جدول وزنی آن توجه کرد. میلگرد میانه دارای مزایای بسیاری است و از نظر وزنی به جدول اشتال بسیار نزدیک است. در کل میلگردهای این کارخانه کیفیت مطلوبی دارند و به نسبت دارای قیمت پایین تری هستند که شما می توانید این میلگرد را از سایت آهن آلات شهرآهن تهیه کنید. قیمت میلگرد میانه در شهرآهن به قیمت تعیین شده توسط کارخانه است. این محصول را در وزن های مختلف از شهرآهن بخرید.

وزن میلگرد میانه
سایز میلگرد 8 10 12 14 16 18 20 22 25 28 32 36
وزن میلگرد - 8 11 14.5 19 24 29.5 36 46.5 58 75 96

جدول استاندارد میلگرد میانه

کارخانه های تولید کننده میلگرد برای بالا بردن کیفیت کار خود باید استاندارهای خاصی را رعایت کنند که هر کارخانه با توجه به ماشین آلات، فرآیند تولید و ... از استاندارد خاصی استفاده می کند. کارخانه فولاد میانه نیز از این قضیه مستثنی نیست و محصولات خود را طبق چندین استاندارد تولید می کند. این کارخانه انواع میلگرد آجدار و ساده را در ابعاد مختلفی تولید می کند از این رو باید از استانداردهای جامعی برای تولید استفاده نماید. استانداردهای هر کشور مطابق چندین استاندارد به صورت جهانی تدوین می شوند از این رو هر نوع میلگرد باید با استحکام ویژه ای تولید شود. همانطور که می دانید استانداردهای هر کشور هر ساله با توجه به عوامل مختلفی ممکن است دچار تغییر شوند به عنوان مثال در سال 1392 استاندارد ملی تولید میلگرد ایران بازنگری شد و با نام میلگردهای فولادی گرم نورد دیده برای تسلیح بتن- ویژگی ها و روش های آزمون، به عنوان یکی از مراجع اصلی تولید میلگرد در کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

جدول استاندارد میلگرد میانه
استانداردهای ملی ISIRI 3132
استانداردهای آلمانی DIN 488
DIN 1013 

استاندارد ملی که کارخانه میلگرد میانه از آن برای ساخت انواع میلگرد استفاده می کند برگرفته از چندین استاندارد است، در واقع این استاندارد بر اساس استاندارد EN اروپا، DIN آلمان، ASTM آمریکا، JIS ژاپن و استانداردهای جهانی ISO نوشته شده است که با توجه به آن میلگردهای تولید شده در کارخانه میانه به صورت زیر دسته بندی می شوند و روی هر شاخه میلگرد با توجه به نوعی که دارد علامت خاصی درج می شود.

تقسیم بندی علامت مشخصه

میلگرد ساده

س 240

میلگرد آجدار مارپیچ

آج 340
آج 350

میلگرد آجدار جناغی

آج 400
آج 420

میلگرد آجدار مرکب

آج 500
آج 520 

جدول استاندارد میلگرد میانه

وزن میلگرد میانه در مقایسه با جدول اشتال

با توجه به مطالبی که گفته شد وزن میلگرد بسیار حائز اهمیت است از این رو کارخانه های تولید کننده میلگرد از جمله کارخانه فولاد میانه برای افزایش کیفیت محصولات خود و جلب رضایت مشتری، توجه ویژه ای روی این موضوع دارند. طبق استانداردهای جهانی جدول وزنی به نام جدول اشتال برای انواع میلگرد در نظر گرفته شده که در این جدول وزن نرمال هر شاخه میلگرد با توجه به طول و قطر ذکر شده است. بیشتر کارخانه های تولید کننده میلگرد تلاش دارند محصولات خود را با وزنی نزدیک به وزن جدول اشتال تولید نمایند. کارخانه میلگرد میانه نیز با استفاده از بهترین متخصصین، پیشرفته ترین ماشین آلات و ... انواع میلگرد را با وزنی نزدیک به وزن جدول اشتال تولید می کند. در کل مقایسه وزن میلگرد میانه با جدول اشتال بهترین روش برای انتخاب بهتر و خرید مناسب تر است.

سایز میلگرد 8 10 12 14 16 18 20 22 25 28 32
وزن جدول اشتال 5 7.5 10.7 14.6 18.9 24 29.7 35.6 46.2 58 75.5
وزن فولاد میانه - 8 11 14.5 19 24 29.5 36 46.5 58 75