میلگرد ساده

میلگرد نرمال یکی از اجزایی است که در ساختمان سازی استفاده می شود. میلگردها اندزه های متفاوت و کاربرهای مختلفی دارند. در این مطلب قصد داریم درمورد میلگردها صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که میلگرد نرمال چیست؟ 


میلگرد چیست؟

میلگردها از فولاد ساخته می شوند. میزان خلوص فولاد به کار رفته در میلگردها، مختلف است. در حال حاضر میلگردها یکی از عناصر اصلی در ساخت و ساز هستند. اهمیت میلگردها در این است که به بتن ها استحکام بیشتری می دهند. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت میلگرد ابهر به صفحه اختصاصی که برای محصولات کارخانه فولاد سیادن ابهر در سایت شهرآهن درنظر گرفته شده است مراجعه نمایید، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصولات با کارشناسان شهرآهن ارتباط برقرار نمایید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

مطالب خواندنی دیگر:


میلگرد چه کاربردی دارد؟

بتن دارای مقاومت بالایی است. برای خرد کردن بتن باید فشار بسیار زیادی به آن وارد کرد. اما هنگامی که نیرو به صورت کششی یا پیچشی به بتن وارد شود، بتن دچار ترک خوردگی می شود. استفاده از میلگردها باعث افزایش استحکام و مقاومت بتن در برابر این گونه نیروها می شوند. به طوری که در برابر حوادثی مانند زلزله ساختمان و ساکنین آن در امان خواهند بود. خرید آهن آنلاین یکی از راه های خرید آهن آلات است که به دلیل عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی برای ثبت سفارش محبوب شده است و مورد توجه متقاضیان خرید آهن آلات در صنایع مختلف قرار گرفته است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

مطالب خواندنی دیگر:


استانداردهای ساخت میلگرد

استانداردهای مختلفی برای ساخت میلگردها ارائه می شوند. هر یک از کشورهای مختلف از جمله ژاپن، آمریکا، کانادا و بریتانیا استانداردهایی را برای ساخت میلگردها استفاده می کنند. در ایران از استاندارد کشور روسیه برای ساخت میلگرد استفاده می شود. بر اساس این استاندارد میلگردها به ۴ دسته تقسیم بندی می شوند که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

میلگرد نرمال چیست

میلگرد A1:

این نوع میلگرد با نام میلگرد نرم شناخته می شود. به این دلیل که به راحتی قابلیت شکل پذیری و خم شدن دارد. میزان کربنی که در ساخت این میلگرد استفاده می شود، کم است. به همین دلیل است که این نوع میلگردها نرم هستند.

میلگرد A2:

این نوع میلگرد در خاموت کاری بسیار استفاده می شود. به این دلیل که روی این نوع میلگرد آج هایی به کار رفته است که باعث چسبندگی بهتر آن ها با بتن می شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

مطالب خواندنی دیگر:

میلگرد A4:‌

در این نوع میلگرد آجدار  به کار رفته در خلاف جهت یکدیگر قرار گرفته می شوند. نام دیگر این میلگردها، میلگرد مرکب است. قیمت میلگرد نوع A4 نسبت به قبلی ها بیشتر است.

میلگرد ساده


انواع میلگردها

میلگردها بر اساس میزان مقاومتی که دارند به شش دسته مختلف تقسیم بندی می شوند. هر یک از این شش دسته از فولاد ساخته شده اند. اما میزان فولاد به کار رفته و همچنین استفاده از برخی پوشش ها باعث شده تا هر یک مقاومت متفاوتی نسبت به دیگری داشته باشد.

فولاد استنلس

این نوع میلگرد قیمت بالایی داشته و تنها برای مصارفی مخصوصی استفاده می شود. در واقع می توان گفت که گران ترین نوع میلگردی که در حال حاضر وجود دارد، همین میلگرد است. این میلگرد خاصیت ضد خوردگی دارد.

روکش اپوکسی

این نوع میلگرد در برابر خوردگی مقاوم است. به این دلیل که از روکش اپوکسی در آن استفاده شده است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

مطالب خواندنی دیگر:

فایبرگلاس

این میلگرد را نمی تواند خم کرد. از میلگرد فایبرگلاس برای تقویت بخشیدن به بتن استفاده می شود.

اروپایی

میلگرد اروپایی دارای قیمت مناسبی است که قابلیت خم شدن آن زیاد نیست.

فولاد کربن

این میلگرد در برابر زنگ زدگی مقاوم نیست. میلگرد فولاد کربن به میلگرد سیاه معروف است.

گالوانیزه

علت نام گذاری این میلگرد، استفاده از گالوانیزه برای پوشش آن است. این میلگرد خاصیت ضد زنگ زدگی بالایی دارد. همچنین اکسید هم نمی شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

مطالب خواندنی دیگر:


تقسیم بندی میلگردها از نظر شکل

میلگرد ها از نظر شکل ظاهری خود به سه دسته تقسیم بندی می شوند که هر یک از آن ها دارای ویژگی ها متفاوتی است و برای موارد مختلفی استفاده می شوند. در ادامه سه نوع میلگرد را به شما معرفی می کنیم:

میلگرد ساده

همان طور که از نام این میلگرد پیداست، میلگرد ساده میلگردی است که ساده و بدون آج ساخته می شود. این نوع میلگردها در اندازه های مختلفی ساخته می شوند. میلگردهای ساده برای ساختمان سازی استفاده نمی شوند. به این دلیل که استحکام و مقاومت کافی را به بتن نمی دهند. در عوض برای ایجاد درزهای انقباض از این نوع میلگردها استفاده می کنند.

آجدار

میلگرد آجدار ، دارای آج بر روی سطح خود است. آج های میلگرد باعث چسبندگی میان میلگرد و بتن می شوند. بنابراین استحکام بتن نیز بالا می رود. میلگردهای آجدار در در نوع TMT و USD ساخته می شوند.


میلگرد نرمال چیست؟

میلگرد نرمال میلگردی است که طول شاخه آن کمتر از ۱۲ متر باشد. میلگردهایی که در سایز های ۸ الی ۱۲ ساخته می شوند، در خاموت استفاده می شوند. برخی از تولید کننده ها میلگرد نرمال تولید نمی کنند مگر این که به سفارش مشتری باشد. این در حالی است که در برخی کارخانه ها به میزان ۱۰ الی ۲۰ درصد، از این نوع میلگردها دارند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

مطالب خواندنی دیگر:


قیمت میلگرد نرمال

قیمت میلگرد نرمال به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان عدد دقیقی را گفت. قیمت روز آهن بر قیمت میلگرد نرمال تاثیر می گذارد. فاکتورهای دیگری که در قیمت میلگرد نرمال تاثیر گذار هستند شامل قیمت دلار،‌ قیمت سکه و طلا، میزان تقاضا و عرضه می شوند. هر یک از انواع مختلف میلگردها، قیمت متفاوتی دارند. استانداری که برای ساخت میلگرد استفاده می شود، در قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود. طول شاخه میلگرد هر چقدر بیشتر باید، قیمت میلگرد نیز افزایش پیدا می کند. تعداد میلگردهایی که برای یک پروژه مورد نیاز است، در قیمت نهایی تاثیر گذار است. برای تعیین قیمت ساخت و ساز، دانستن قیمت میلگرد نیز مهم است. اگر تعداد میلگردهایی که برای بتن ها لازم را بدانید، می توانید هزینه ها را برآورد کنید.


جمع بندی

میلگردها از جنس فولاد ساخته می شوند که در هر یک درصد خاصی از فولاد استفاده می شود. این درصد خلوص می تواند میلگردها را از نظر مقاومت و کارایی متمایز کند. همچنین از نظر ظاهری میلگردها، انواع مختلفی دارند. میلگرد ساده و آجدار، دو نوع میلگردی هستند که هر یک کاربرد خاصی دارند. از میلگرد صاف نمی توان در ساختن ساختمان یا پل ها استفاده کرد. به این دلیل که استحکام کافی به بتن ها را نمی دهد. این در حالی است که میلگردهای آجدار چسبندگی بالایی با بتن ها داشته و مانع از افزایش ترک و شکستگی آن ها می شود. میلگرد نرمال، نوعی از میلگرد است که در سایزهای زیر ۱۲ متر ساخته می شود. میلگرد نرمال کاربردهای خاصی دارد. برای مثال یکی از کاربردهای آن ها در خاموت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه صادرات آهن می توانید به صفحه صادرات میلگرد مراجعه کنید.