نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون

یکی از روش‌های مقرون به صرفه و کارآمد در صنعت ساختمان‌سازی، استفاده از میلگرد بستر برای استحکام اتصالات و همچنین بالا بردن مقاومت دیوار و ستون و سایر سازه‌ها است‌. میلگرد بستر یک آیتم مکملی بوده که به کمک ملات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون به این صورت است که ابتدا محل دقیق بست و گیره‌ها روی ستون مشخص می‌گردد. این محل نصب با توجه به شاخصه‌های لازم و به صورت کاملا مهندسی انجام می شود. سوراخکاری‌های دقیقی که روی بتن انجام می‌شود امکان اتصال میلگرد بستر را فراهم می‌سازد. پس از آن قلاب‌هایی درون کار نصب می‌شود تا اتصال‌ها را ایمن‌تر کند.
پس از انجام کارهای اولیه میلگرد توسط بست و گیره‌ها به ستون متصل شده و عمل بتن ریزی انجام می‌شود. قرار دادن رولپلاک در محل‌ های سوراخ شده امکان اتصال گیره با استفاده از پیچ های محکم در محل رولپلاک را فراهم می‌کند. برای اتصال میلگرد بستر به ستون باید ابتدا طول دیوار و ارتفاع آن مورد بررسی قرار بگیرد. اگر دیوار بیشتر از ۴ متر باشد باید برای انجام کار از وادارهای میانی استفاده کنید. در این نوع اتصال شکل و نوع میلگرد کاملا متفاوت بوده و شما می‌توانید متناسب با نوع دیوار آن را به صورت افقی و عمودی استفاده کنید. میلگردهای ساده و آجدار هر دو به بستر ستون متصل می‌شوند تا استحکام آن را بیشتر کنند.

نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون

اتصال میلگرد بستر به ستون چگونه به استحکام سازه کمک می کند؟

اتصال میلگرد بستر به ستون به استحکام سازه و افزایش مقاومت کششی آن کمک زیادی کند. میلگرد از جنس فولاد بوده که یک فلز کاملا مقاوم است و می‌تواند فشار وارده را به خوبی تحمل کند. اگر دیوار دارای بار زیادی است استفاده از میلگرد مانع از آوار و ریزش آن می‌شود. ترکیب شدن میلگرد با ستون باعث شده تا بتن مسلح ایجاد شود که در مقابل نوسانات جوی هم دوام زیادی دارد و رطوبت نمی‌تواند به زیر ساخت‌ها نفوذ کند. استفاده از این سازه‌های کمکی آن هم به صورت کاملا استاندارد باعث طول عمر بیشتر ساختمان شده و از ترک خوردگی دیوارها هم جلوگیری می‌کند. اگر اتصال میلگرد به ستون به صورت اصولی باشد، قطعا شما شاهد مقاومت بیشتر بنا خواهید بود.‌
میلگرد از سیم‌های فولادی با ضخامت بالا ساخته شده که در مقابل فشار دچار خم شدگی نمی‌شود و با هر شکلی در بستر ستون قرار می‌گیرد. در واقع استفاده از میلگرد بستر و اتصال آن به ستون ساختمان را در مقابل زمین لرزه هم مقاوم کرده و از فروریزش موضعی ساختمان هم جلوگیری می‌کند. چون ستون‌ها پایه اصلی ساختمان هستند، وجود میلگرد در آن ها الزامی بوده و به افزایش طول عمر بنا کمک زیادی می‌کند. در واقع این نوع اتصال نیازی به دوغاب ندارد و خود به تنهایی می‌تواند بافت ستون را متراکم و استحکام زیربنا را بیشتر کند. با این کار پیوند دیوارهای دو لایه به بهترین شکل صورت می‌گیرد.

اتصال میلگرد بستر به ستون چگونه به استحکام سازه کمک می کند؟

نحوه اجرای میلگرد بستر چگونه است؟

نحوه اجرای میلگرد بستر کاملا خاص و مهندسی شده بوده که به صورت کاملا استاندارد و با دقت و ظرافت بالا صورت می‌گیرد تا سازه استحکام لازم را داشته باشد. برای نصب، ابتدا روی ستون اندازه‌ها به صورت کاملا دقیق ثبت شده و جای آن ها سوراخ می‌شود. در این زمان بست و گیره‌ها وارد عمل می‌شوند تا به کمک قلاب میلگرد را به ستون متصل کنند. میلگرد بستر از پایین ستون تا قسمت بالای آن را به خوبی پوشش می‌دهد. برای اجرای میلگرد بستر باید مراحل زیر به صورت استاندارد طی شود:

  • در ابتدای کار باید محل قرارگیری گیره‌ها روی ستون‌ها آن هم در یک تراز مشخص گردد. پس از آن علامت زنی انجام می‌شود تا سوراخکاری طبق علامت‌ها صورت بگیرد.
  • در مرحله دوم با دریل سوراخکاری انجام می‌شود.
  • رول پلاک در سوراخ ها جایگذاری می‌شود.
  • گیره در محل رول پلاک پیچ و مهره می‌شود.
  • قلاب داخل گیره انداخته می‌شود.
  • استفاده از وادار میانی در دیوارهای بیش از ۴ متر
  • کاشت پلیت در مجاورت ستون
  • قرار دادن یونولیت
  • اجرای دیوار با مواد مختلفی از جمله آجر و بلوک
  • استفاده از میلگرد بستر در رج آخر

قیمت میلگرد های مختلف همچون قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار و همینطور محصولات کارخانجات مختلفی مثل قیمت میلگرد ذوب آهن را می توانید در این سایت مشاهده کنید. استحکام خود را به سایت آهن آلات شهر آهن بسپارید.