تشخیص میلگرد تقلبی از میلگرد اصل چگونه است؟

امروزه صنایع فلزی مانند تولیدات فولادی و آهنی تقریباً در تمامی زمینه‌ها مانند پروژه های ساختمان سازی به کار می روند. خب مسلماً کاربرد وسیع و گسترده این تولیدات باعث افزایش کارخانه های تولیدکننده در سطح ایران شده است. توجه داشته باشید که امروزه متاسفانه به دلیل پر رونق بودن کسب و کار و سود کلان در این صنعت، افراد سودجو و فرصت طلبی محصولات فیک و تقلبی را روانه بازار می کنند. محصولات فیک و تقلبی از نظر کیفی هیچ گونه ارزشی ندارند و استفاده از این محصولات می تواند صدمات جبران ناپذیر و آسیب های جانی و مالی را به بار آورد. 
فعالیت افراد سودجو در این زمینه ایجاد می‌کند تا خریداران میلگرد پیش از ثبت نهایی خرید خود باید با راهکارهای تشخیص میلگرد تقلبی از میلگرد اصل آشنا باشند. آنچه که مهم است یافتن یک مرکز خرید معتبر و قابل اطمینان است. با توجه به اینکه تعداد این مراکز فروش بی شمار است، بنابراین یافتن چنین مرکز معتبری کار چندان ساده ای نیست. اما نگران نباشید ما در این مقاله تیم با اقتدار آهن آلات شهر آهن را به عنوان معتبرترین و قابل اعتماد ترین مرکز فروش تولیدات آهنی و فولادی خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. مجموعه ما از اولین روز کاری خود در نظر داشته تا برای جلب اعتماد مشتریان و خریداران همواره اجناس اصلی را ارائه دهد.

تشخیص میلگرد تقلبی از میلگرد اصل چگونه است؟

چگونه میلگرد تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟

ما در این مقاله با توجه به تجربه های دیرینه شرکت شهر آهن راهکارهایی را ارائه خواهیم داد که می‌توان با استفاده از آن ها میلگرد تقلبی را از اصلی تشخیص داد. هدف از گردآوری این مطالب این است که خریداران محترم در حین خرید میلگرد با تردید مواجه نشوند. در واقع به جرأت می‌توان گفت که چندین راه و روش برای تشخیص میلگرد تقلبی از اصل وجود دارد که ما پرکاربردترین و راحت ترین آن ها را خدمتتان عرض خواهیم کرد.
همانگونه که مطلع هستید هر کارخانه تولید کنند های علائم اختصاری و نشانه های مختص به خود را دارد که در هنگام تولید هر محصولی این نشانه را روی آن ها حک می کند. صنعت آهن و میلگرد نیز از این قاعده مستثنا نیست و آرم اختصاری کارخانه تولید کننده حتماً روی نمونه ها حک می شود. حتی مشاهده شده است که علاوه بر این موضوع، روی برخی از میلگردها روش تولید را نیز حک می کنند. بنابراین اولین راهکار توجه به این نشانه حک شده است که اگر میلگرد فاقد این آرم باشد قطعاً فیک و تقلبی است و باید از خرید آن پرهیز کنید.
دومین راهی که می توان با توجه به آن میلگرد تقلبی را از اصل تشخیص داد پلاک های نصب شده بر روی میلگرد است که به عنوان مبتدی ترین و ساده ترین روش شناخته شده است. وظیفه اصلی این پلاک ها معرفی هویت اصلی محصول است که به صورت چهارگوش های فلزی یا ورقی روی محصول مورد نظر درج می شوند. قیمت میلگرد همچون قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار را مکی تاونید در این سایت مشاهده کنید. 

چگونه میلگرد تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟

چه چیزی میلگرد اصل را از تقلبی متمایز می کند؟

بهترین روشی که میلگرد اصل را از تقلبی متمایز می‌کند، وزن‌میلگرد است چراکه کارخانه های معتبری که اقدام به تولید محصولات اصلی می‌کنند و مطابق با استانداردهای مربوطه میلگرد ها را در وزن مشخص و معینی تولید می کنند؛ بنابراین پر واضح است که میلگردهای تقلبی اختلاف وزن مشهودی را با نمونه های استاندارد دارند. مسئله ای که در این زمینه وجود دارد این است که اغلب خریداران برای اینکه هزینه کمتری را بپردازند به دنبال خرید میلگرد هایی با وزن سبک هستند، اما باید فراموش نکنند که ارزانی یک محصول باعث شود تا استاندارد های تولید میلگرد را نادیده بگیرند.
شاید باور این مسئله سخت باشد، اما رنگ میلگرد نیز گواهی بر تقلبی بودن یا اصل بودن میلگرد است چرا که میلگردهای با کیفیت و اصل اغلب متمایل به رنگ های سیاه و تیره هستند. یک سوال پرتکرار که برای اغلب متقاضیان پیش می آید این است که اگر رنگ میلگرد به زرد متمایل شود آیا در کیفیت نهایی میلگرد خللی ایجاد می‌کند یا خیر؟ اگر زنگار در بازه زمانی کوتاهی به وجود آمده باشد و به عمق پروفیل راه پیدا نکرده باشد می توان گفت که هیچ گونه خللی در کیفیت نهایی میلگرد ایجاد نمی کند. آخرین روشی که با توجه به آن می توان میلگرد اصل را از تقلبی تشخیص داد، گواهی کنترل کیفیت میلگرد است. گواهی کنترل کیفیت میلگرد در واقعی گواهینامه است که در کارخانه های تولید کننده برای حفظ و نگهداری از اصالت کالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اطلاع از قیمت میلگرد ذوب آهن با ما همراه باشید.