میلگرد کمرکش چیست؟

شاید اگر نام میلگرد به گوشتان خورده باشد، تا حدودی بدانید که این قطعات را در سازه ها و ساختمان ها به کار می برند. اما ممکن است این که دقیقا نحوه کار آن ها چگونه است و چه فوایدی برای ساخت یک سازه دارند برای شما سوال باشد. در ابتدا باید بگوییم میلگردها به طور کل وظیفه تحمل فشار وارد شده بر ساختمان را دارند. آن ها با ویژگی هایی که دارا هستند می توانند به سایر بخش های ساختمان از جمله بتن ها در تحمل انواع فشار و بار وارد شده کمک بسیار زیادی کرده و استحکام آن ها را افزایش دهند. میلگردها از نظر نوع و کارایی در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند، یکی از این میلگردها، میلگرد کمرکش است. اگر علاقمند به آشنایی بیشتر با این محصول هستید، ما در ادامه این مطلب با ارائه توضیحاتی به صورت دقیق مشخص می کنیم که میلگرد کمرکش چیست و چه کاربردهایی دارد. قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار را در این سایت مشاهذه کنید. 

میلگرد کمرکش چیست؟

با آرماتورهای کمرکش آشنا شوید

ایمنی ساختمان می تواند بر اثر عوامل مختلفی همچون زلزله، سیل، طوفان و... با چالش های زیادی مواجه شود. اسکلت ساختمان ها برای مقاوم بودن در برابر این حوادث می بایست به قطعات بخصوصی مجهز شوند. این بتن ها هستند که پیکره اصلی ساختمان را تشکیل می دهند و به عنوان اصلی ترین مصالح برای استحکام سازه به کار می روند. اما اصولا بتن های به کار رفته در ساختمان از مقاومت کششی مناسبی برخوردار نیستند. اینجاست که کاربرد میلگرد یا آرماتور کمرکش به خوبی مشخص می شود. اگر تمایل دارید تا با آرماتورهای کمرکش آشنا شوید تا پایان این بخش با ما در آهن آلات شهر آهن همراه باشید. میلگردها یا همان آرماتورهای کمرکش با انعطاف بسیار خوبی که دارند در مقابل هرگونه فشار کششی وارد شده بر ساختمان، از خود مقاومت نشان داده و اجازه نمی دهند این فشارها، باعث شکستگی و از هم گسیختگی کل ساختمان شوند. آرماتورهای کمرکش که به آرماتورهای کششی نیز شهرت دارند از نظر ساختار فیزیکی در دو گروه مختلف قرار می گیرند:

  • آرماتورهای کششی ساده
  • آرماتورهای کششی آجدار

آرماتور کمرکش آجدار، بر روی تمامی سطح بدنه خود دارای فرو رفتگی های بسیار زیادی است. این فرو رفتگی ها باعث می شوند تا بتن با آرماتور تماس بیشتری داشته و این دو بهتر به هم متصل شوند. قطعا با اتصال بیشتر بتن و آرماتور، مقاومت کششی آن ها نیز افزایش خواهد یافت. هر کدام از آرماتورهای کمرکش دارای مقاومت کششی و مقاومت تسلیم متفاوتی هستند. با وجود تفاوت هایی که در شکل ظاهری و عملکرد آن ها وجود دارد، اما همگی برطبق استانداردهای روسیه تولید و روانه بازار می شوند.

با آرماتورهای کمرکش آشنا شوید

میلگرد کمرکش چه کاربردهایی دارد؟

پاسخ به این سوال که میلگرد کمرکش چه کاربردهایی دارد را می توان در یک جمله کلی خلاصه کرد. مهم ترین و اصلی ترین کاربرد میلگرد کمرکش، افزایش توان و مقاومت کششی ساختمان است. اما ساختمان، تنها یکی از مکان هایی است که از میلگرد کمرکش در آن استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این نوع میلگرد می توان به انواع سازه از قبیل پل ها، سدها، ساختمان های چندین طبقه بسیار بزرگ، سازه های مختلف صنعت کشاورزی و... اشاره کرد. مواردی که گفته شد، می توانند بر اثر عوامل مختلف دچار لرزه های شدید و لغزش شده و مقاومت خود را از دست بدهند. اما در صورت استفاده اصولی از میلگرد کمرکش در هریک از این سازه ها، می توان اطمینان داشت که مقاومت و استحکام کششی آن ها تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. مهم ترین موردی که شما در هنگام خرید می بایست به آن دقت ویژه داشته باشید، اطمینان از کیفیت و سلامت کالاست. حتما سری به فروشگاه شهر آهن بزنید و از تنوع کالاها دیدن کنید. در این مجموعه بهترین و درجه یک ترین نوع میلگردهای کمرکش با قیمت های بسیار مناسب در اختیار شما عزیزان قرار می گیرند. برای اطلاع از قیمت روز میلگرد و قیمت میلگرد ذوب آهن با ما همراه باشید.