نحوه اجرای میلگرد اوتکا

میلگرد اوتکا که به دلیل شکل ظاهری اردک مانند خود به میلگرد ادکا نیز مشهور است یکی از انواع میلگرد در بازار است که اصولا در سقف تیرچه بلوک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. میلگرد اوتکا تاثیر بسیار زیادی در افزایش استحکام و مقاومت سازه دارد. این محصول را می توان بسته به کاربرد مورد انتظار خود در ابعاد و سایزهای مختلفی تهیه کرد. نحوه اجرای میلگرد اوتکا بسیار تخصصی و فنی است. برای انجام مراحل نصب و راه اندازی این میلگردها به افراد متخصص و کاربلد نیاز است تا قطعات به شکلی اصولی در محل درست خود قرار گیرند. در ادامه این مطلب از آهن آلات شهر آهن، در رابطه با نکات اجرایی لازم میلگرد ادکا بیشتر صحبت می کنیم.

نحوه اجرای میلگرد اوتکا

نکات اجرایی لازم میلگرد ادکا

می دانید که میلگردها نقش بسیار مهمی در تامین امنیت و افزایش مقاومت سازه دارند. بنابراین نحوه نصب و اجرای هریک از آن ها می بایست با دقت بسیار بالا انجام شود. در صورت عدم نظارت و مدیریت متخصصان در حین کار این امکان وجود دارد که پروژه با مشکلات زیادی رو به رو شود. از نکات اجرایی لازم میلگرد ادکا که یکی از ضروری ترین قطعات در ساخت سازه است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میلگرد ادکا از نظر شکل ظاهری و نوع ساخت انواع مختلفی دارد. هر یک از انواع آن کاربردهای مخصوص به خود را دارند. بنابراین می بایست در هنگام نصب این محصولات به نوع آن دقت کرد تا قطعه در جای درست خود استفاده شود.
  • برای جلوگیری کردن از ایجاد ترک های برشی می توان از میلگرد ادکا استفاده کرد. (میلگردهای ادکا در دسته میلگردهای تقویت برشی قرار می گیرند.)
  • در استفاده از میلگرد ادکا دقت باشید که میلگرد کششی می بایست حداقل به اندازه 12 سانتی متر به درون تکیه گاه نفوذ پیدا کند.
  • اگر در دو سمت تیر، تیرچه های هم راستا به کار رفته باشند، می بایست از میلگرد ادکا دو طرفه استفاده کرد.
  • میلگرد ادکا می بایست با سطح مقطعی برابر با میلگرد کششی و با اندازه طول مناسب در بخش انتهایی تیرچه قرار گرفته و نصب شود.

دیتیل اجرای میلگرد اوتکا

دیتیل اجرای میلگرد اوتکا، اندازه گیری ها و محاسبات متعددی دارد تا قطعات میلگرد به درستی سرجای خود قرار گیرند. متخصصان با توجه به زیرساخت آرماتوربندی سازه یکی از انواع میلگرد اوتکا یک طرفه یا دو طرفه را متناسب با شرایط انتخاب می کنند. از مهم ترین نکات اجرای میلگرد اوتکا می توان به این مورد اشاره کرد که میلگرد اوتکا روی هر تیرچه قرار می گیرد و خم آن حداقل 180 درجه است. برای اینکه از انجام مراحل پروژه اطمینان کافی داشته باشید بهتر است قطعات مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. شهر آهن یکی از سایت های فعال در حوزه تولید و عرضه انواع میلگرد و آرماتور درجه یک در بازار داخلی است که خدمات خود را به صورت کاملا غیرحضوری و آنلاین در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد. قیمت میلگرد های مختلف همچون قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار و همینطور محصولات کارخانجات مختلفی مثل قیمت میلگرد ذوب آهن را می توانید در این سایت مشاهده کنید.
ش