شابلون میلگرد چیست؟

انواع میلگرد های ساده و آج دار که برای بتن ریزی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند دارای سایزهای متفاوتی هستند. به عنوان مثال سایز میلگردهای آجدار از ۸ میلیمتر الی ۳۲ میلیمتر متغیر بوده و هر کدام از آن ها دارای وزن مخصوص به خود نیز هستند. هنگام خرید میلگرد، سایزبندی آن به صورت یک جدول از پیش تعیین شده به شما ابلاغ خواهد شد. اما در برخی از اوقات مهندسین پروژه های عمرانی و ساخت و ساز، به صورت عینی نیاز به اندازه گیری قطر میلگرد دارند. به عنوان مثال یک مهندس بر روی پروژه ساختمانی نیاز به اندازه گیری میلگرد در قطر ۸ میلیمتر یا ۱۰ میلیمتر دارد و ممکن است این اندازه گیری به صورت چشمی خطا داشته باشد. در این صورت مهندس از شابلون میلگرد استفاده می کند. شابلون میلگرد یک وسیله فلزی مقاوم و مدرج است که در اندازه های کوچک تولید شده و تمام مهندسین پروژه های عمرانی و ساخت و ساز حتما یک عدد از آن را با خود به همراه دارند و جهت اندازه گیری سایز میلگرد از آن استفاده می کنند. ما در این مقاله از سری مقالات تخصصی وب سایت شهر آهن در مورد طریقه استفاده از شابلون میلگرد و قیمت انواع مختلف آن به صورت دقیق تر و خلاصه صحبت کرده ایم پس با ما همراه باشید. همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد امروز، خم کاری میلگرد و انواع اطلاعات دیگر در رابطه با آهن آلات شهر آهن به سایت این مجموعه رجوع کرده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

شابلون میلگرد چیست؟

طریقه استفاده از شابلون میلگرد

همان ‌طور که گفته ایم شابلون میلگرد یک فلز مدرج است که میلگرد را به وسیله آن اندازه گیری می کنند. این وسیله از کف دست کوچک تر بوده و دو لبه آن شبیه به دو لبه قیچی یا انبردست است. البته با این تفاوت که لبه ها متحرک نیستند و به صورت ثابت هستند. این لبه ها مدرج هستند و در اندازه های تعیین شده درجه بندی های ثابت دارند. قسمت ابتدایی لبه های شابلون میلگرد دارای قطر بیشتر و انتهای آن دارای قطر کمتر است. میلگردهای با سایز بزرگتر توسط قسمت ابتدایی و یا لبه های شابلون اندازه گیری می شوند، و میلگردهای با سایز کمتر توسط قسمت انتهایی شابلون مورد بررسی قرار می گیرند. به عنوان مثال اگر شما قصد اندازه گیری یک میلگرد ۲۸ میلیمتری را داشته باشید میلگرد را در وسط شاه دهانه شابلون قرار می دهید و در قسمت میانه شابلون اندازه آن تعیین می ‌شود. اما اگر قصد اندازه گیری یک میلگرد ۱۲ میلیمتر را داشته باشید باید میلگرد را تا حدودا تا انتهای شابلون فشار دهید. تا جایی که به صورت فیکس و ثابت در داخل شابلون باقی بماند. در این صورت شما می توانید اندازه دقیق و بدون خطای میلگرد را مشاهده کنید.

طریقه استفاده از شابلون میلگرد

خرید شابلون میلگرد

امروزه شابلون میلگرد به عنوان یکی از کاربردی ‌ترین ابزاری که هر مهندس ساختمان باید با خود به همراه داشته باشد شناخته می ‌شود. این ابزار به صورت سرکلیدی و جاسوئیچی نیز به فروش می رسد. شما میتوانید جهت خرید شابلون میلگرد از فروشگاه های معتبر اقدام کنید، اما حتما دقت داشته باشید که اندازه های روی این شابلون دقیق و بدون خطا باشد، تا به هنگام اندازه گیری میلگرد دچار اشتباه نشوید. همچنین به هنگام خرید شابلون میلگرد حتما به جنس آن نیز توجه کنید. شابلون میلگرد باید جنس بسیار مقاومی داشته باشد و در برابر تا شدگی، شکستگی و ضربه مقاومت بسیار خوبی از خود نشان بدهد. از طرفی درجه بندی های حک شده بر روی شابلون نیز نباید مخدوش و یا پاک شوند.

 

قیمت شابلون میلگرد

قیمت شابلون میلگرد بستگی به فاکتورهای متعددی دارد که اصلی ‌ترین آن جنس به کار رفته در این محصول است. در واقع شابلون میلگرد از نوع فولاد بسیار مقاوم و ضد زنگ تولید می شود که در برابر اکسید شدن، در برابر رطوبت و همچنین در برابر ضربه مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می دهد. بنابراین در صورتیکه شما این نوع شابلون را که جزو مقاوم ترین و بهترین جنس آن باشد انتخاب کنید، قیمت های بیشتری نیز بابت آن پرداخت خواهید کرد. در صورت نیاز برای خرید شابلون میلگرد با قیمت ارزان و کیفیت بالا میتوانید از طریق وب سایت فروشگاهی شهرآهن اقدام نمایید، و این محصول را با مناسب ترین قیمت ممکن خریداری کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال دیگر در مورد شابلون میلگرد نیز می توانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید و پس از دریافت پاسخ سوالات خود، خرید خود را انجام دهید.