پیش بینی قیمت میلگرد در دولت رئیسی

به منظور پیش بینی قیمت میلگرد در دولت جدید باید به فاکتورهای زیادی توجه داشت. با توجه به این نکته که اقتصاد کشور ما نیز مانند سایر کشورهای جهان از تحولات سیاسی و اجتماعی تأثیر می ‌پذیرد، بنابراین تغییر دولت و روی کار آمدن کابینه جدید می ‌تواند یکی از عواملی باشد که بر قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی تأثیر خواهد داشت. همیشه از فولاد به عنوان یک محصول استراتژیک یاد می ‌شود و این نامگذاری کاملاً صحیح است. همان گونه که شاهد هستیم در طی سال های اخیر به خاطر تحریم های اقتصادی و نوسانات قیمت ارز، قیمت آهن و میلگرد به شدت دستخوش تغییر شده اند و همین امر نشانگر تأثیر مستقیم نوسان قیمت دلار بر کاهش و افزایش قیمت میلگرد است. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در نوسانات بازار فولاد تغییر قیمت ‌های جهانی است که بر بازار داخل کشور نیز اثر می گذارد. قیمت سنگ آهن و عوارض مربوط به محصولات فولادی را نیز نمی توان نادیده گرفت. این مواردی که با آن ها اشاره کردیم در کنار بودجه ‌های عمرانی تعیین شده توسط دولت جدید، همه و همه بایستی در نظر گرفته شود تا بتوان پیش‌بینی دقیقی از قیمت میلگرد در دولت رئیسی داشت. البته در ابتدای شروع کار دولت جدید شاهد کاهش جزئی در قیمت میلگرد بودیم، اما این کاهش قیمت دوام چندانی نداشت. شما عزیزان می توانید ارزانترین قیمت میلگرد را در سایت شهر آهن مشاهده کنید.

پیش بینی قیمت میلگرد در دولت رئیسی

رویکرد دولت جدید نسبت به برجام چه تأثیری بر قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱ دارد؟

در ابتدای تغییر دولت جدید، گمانه‌زنی ‌ها حاکی از این بود که با توجه به وعده ‌های آقای رئیسی، رئیس جمهور جدید کشور، برای افزایش ساخت و سازها و کنترل قیمت، بازار فولاد به ثبات نسبی برسد و حتی قیمت ها کاهش داشته باشند. رئیس جمهور پیش از انتخابات وعده داده بودند که با محتکران و رانت خواران به شدت مقابله خواهند کرد و همین صحبت ‌ها باعث خوش ‌بینی فعالان حوزه صنعت شده بود. البته نمی ‌توان تأثیر برجام را بر نوسانات قیمت محصولات فولادی مانند میلگرد انکار کرد. در ابتدا با توقف مذاکرات و بازگشت تحریم های آمریکا شوک بزرگی به بازار فولاد و میلگرد وارد شد، اما به مرور ثبات به بازار برگشت. با توجه به از سر گرفتن مذاکرات توسط دولت جدید و تصمیم بر احیای برجام، پیش‌بینی می ‌شود در سال ۱۴۰۱ و به نتیجه رسیدن مذاکرات، شاهد کاهش قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی باشیم. البته نمی‌توان در این باره نظر قطعی ارائه کرد؛ زیرا روند مذاکرات در حال حاضر به کندی پیش می ‌رود و همچنان از برداشتن تحریم ‌های اقتصادی اطلاعی در دسترس نیست؛ اما با در نظر گرفتن افزایش ساخت و ساز و بالا رفتن تقاضا ممکن است قیمت محصولات افزایش کمی را تجربه کنند. قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار هم پیرو نوسانات بازار هستند.

رویکرد دولت جدید نسبت به برجام چه تأثیری بر قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱ دارد؟

آیا میلگرد در دوران ریاست ‌جمهوری رئیسی ارزان‌ می شود؟

پرداختن به این سؤال و پیش ‌بینی اینکه آیا میلگرد در دوران ریاست ‌جمهوری رئیسی ارزان می شود یا خیر، چندان آسان نیست. میلگرد و آهن جزء مقاطع پر مصرف در صنایع و ساختمان سازی هستند و قیمت آن ها تحت تأثیر پارامترهای زیادی مانند قیمت ارز، برداشتن تحریم ‌های اقتصادی، تغییرات قیمت جهانی، قیمت مواد اولیه و ... است. کارشناسان اقتصادی مجموعه آهن آلات شهر آهن با استفاده از تجربه های خود، می توانند خریداران را جهت پیش بینی قیمت ها و خرید میلگرد ارزان راهنمایی کنند. قیمت محصولات فولادی در کارخانه های مختلف نیز متفاوت است. با استفاده از مشاوره رایگان متخصصان فروشگاه شهر آهن، می توانید از تمامی قیمت های بازار و قیمت میلگرد ذوب آهن مطلع شوید و خرید خود را در هنگام پیک قیمت انجام ندهید. با مراجعه به وب سایت این مجموعه می توانید تمام محصولات با کیفیت کارخانه های متفاوت را مقایسه کنید و بهترین گزینه موجود را انتخاب کنید.