تولید میلگرد از ضایعات

در سال های اخیر کاهش ظرفیت تولید میلگرد در کارخانه های داخلی باعث شده است تا حجم میلگرد تولیدی پاسخگوی نیاز صنایع داخل کشور نباشد. دولت نیز به جای تأمین ارز مورد نیاز برای برآوردن نیازهای بازار اقدام به واردات میلگرد نموده است. البته مشکلات بسیاری بر سر راه تولید کنندگان قرار دارد که باعث شده ظرفیت تولید آن ها به ۶۰ درصد کاهش پیدا کند و نتوانند پاسخگوی نیاز بازار فولاد باشند. همین امر باعث شده تا علاوه بر روش پرکاربرد تولید میلگرد با استفاده از شمش فولادی، روش دیگری نیز به کار گرفته شود تا بتوان از ضایعات شمش فولادی میلگرد تولید کرد. در این مقاله سعی بر این داریم در رابطه با نحوه تولید میلگرد از ضایعات و کارآفرینی با استفاده از این روش بپردازیم، با ما همراه باشید. به منظور تولید میلگرد با استفاده از ضایعات شمش فولادی بایستی ضایعات از نظر ابعاد کنترل شوند و در صورت مناسب نبودن حجم آن ها برش داده شود تا برای قرار دادن در کوره آماده شوند. پس از انجام این کار ضایعات را داخل کوره های از قبل گرم شده قرار می ‌دهند و در معرض دمای ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می گیرد. پس از پایان مرحله حرارت دهی، ضایعات برای شکل دهی و کشش منتقل می ‌شوند. در خط کشش، ضایعات را با استفاده از غلطک های مخصوص در چهار مرحله شکل می ‌دهند و در هر یک از این چهار مرحله ۲۰ سانتی متر به طول آن اضافه می ‌شود و در نهایت میلگرد تولید شده برای زدن به طرف غلطک های مخصوص آج زنی هدایت شده و در نهایت پس از وزن شدن در باسکول برای عرضه و ورود به بازار آماده می ‌شوند.

تولید میلگرد از ضایعات

کارآفرینی تولید میلگرد از ضایعات

صنعت فولاد جزو صنایع مادر به شمار می‌ رود و محصولات فولادی جزء اقلامی هستند که از گذشته تا به امروز مورد نیاز صنایع مختلف بودند. در آینده هم نیاز روز افزون انسان به استفاده از محصولات فلزی رو به افزایش خواهد داشت. به همین جهت کارآفرینی از طریق تولید محصولات فولادی می ‌تواند یک حرفه موفق و آینده ‌دار باشد. همانطور که در بخش قبل اشاره شد، انواع میلگرد از لحاظ وزن و ابعاد مختلف با استفاده از ضایعات شمش فولادی تولید و به بازار عرضه می شوند. قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار دارای نوسان است. تقاضای روز افزون بازار برای میلگرد در نبود ماده جایگزین مقاوم و شکل پذیر به جای فولاد، باعث می شود تا همواره محصولات فولادی سهم خود را در بازار حفظ کنند.

کارآفرینی تولید میلگرد از ضایعات

طرح توجیهی تولید میلگرد از ضایعات سال ۱۴۰۰

این طرح با استفاده از روش های اقتصادی و آماری، هزینه های مربوط به تولید میلگرد از ضایعات را برآورد کرده و کلیاتی را درباره این طرح در چهار فصل ارائه می کند. در فصل اول طرح توجیهی تولید میلگرد از ضایعات سال ۱۴۰۰ پس از مقدمه و تاریخچه درباره مطالبی مربوط به وضعیت بازار مجوز های مورد نیاز برای اجرای طرح مقایسه میان واردات و صادرات صحبت شده است. فصل دوم طرح جزئیات مربوط به روش انجام این کار را مورد بررسی قرار داده است. در بخش اول مقاله درباره مراحل تولید میلگرد از ضایعات توضیحاتی ارائه شد. روش های تأمین سرمایه و نیروی انسانی نیز در این قسمت مطرح شده است. در فصل سوم و چهارم نیز پس از بررسی این طرح از نظر اقتصادی به نتیجه گیری پرداخته می شود. با مطالعه خلاصه این طرح در وب سایت شهر آهن می توانید جزئیات مربوط به تولید میلگرد از ضایعات شمش فولادی و قیمت میلگرد ذوب آهن را مطالعه فرمایید و از طریق مراجعه به وب سایت آهن آلات شهر آهن می توانید تمامی اخبار مربوط به بازار داخلی و نوسان قیمت محصولات فولادی داخلی را مشاهده نمایید.