سازه های فولادی به طور مستقیم بر استحکام ساختمان تأثیر می گذارند و این در حالی است که امروزه سازه های زیادی برای اسلکت ساختمان طراحی شده اند و اکثر وقت ها انتخاب یک سازه مناسب، به هیچ وجه کار آسانی نیست. از این رو، ما قصد داریم در ادامه به طور اختصاصی در مورد میلگرد اتصال تیرچه به تیر صحبت کنیم و بهترین سازه هایی که برای اتصال تیرچه به تیر طراحی شده است را معرفی کنیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما در آهن آلات شهر آهن همراه باشید تا بیشتر با این نوع تجیهزات آشنا شوید و بتوانید از قابلیت های آن ها استفاد کنید.

برای اتصال تیرچه به تیر کدام میلگرد مناسب است؟

در حین انتخاب یک میلگرد مناسب برای اتصال تیرچه به تیر، باید به نکات زیادی دقت شود که نحوه تیغ بندی سقف ها، محل دقیق طره ها و محل عبور لوله های بخاری مهم ترین آن ها هستند. بد نیست بدانید که برای نصب این اتصال معمولاً از دو میلگرد اتکا و ممان منفی استفاده می شود که ساختار بسیار مقاومی دارند و می توانند شدید ترین ضربه ها را به خوبی مهار کنند. ما نیز در ادامه این دو نوع میلگرد را به طور کامل به شما معرفی می کنیم.

برای اتصال تیرچه به تیر کدام میلگرد مناسب است؟

توضیحاتی درباره میلگرد اتکا و ممان منفی در سقف های تیرچه بلوک

میلگرد اتکا که به آن اوتکا نیز می گویند يك سازه فلزی پر کاربرد است که با نصب آن در سقف، می توان استحکام آن را تا چندین برابر افزایش داد و از ترک خوردن محل تیر حمال ساختمان جلوگیری کرد. این نوع میلگرد همچنین می تواند میزان فشاری که به میلگرد های کششی اصلی وارد می شود را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش بدهد و از فرسوده شدن زود هنگام آن ها جلوگیری کند.
میلگرد بعدی نیز میلگرد ممان منفی است که از لحاظ کارایی کاملاً مشابه میلگرد اوتکا عمل می کند و برای مقاوم سازی ساختار سقف، مورد استفاده قرار می گیرد. اما یک تفاوت بسیار مهمی که میان این دو سازه وجود دارد این است که نصب میلگرد های ممان منفی در سقف ساختمان، کاملاً ضروری است و به هیچ وجه نمی توان در مورد این موضوع اغماض کرد. این در حالی است که میلگرد های اتکا، فقط در مواقعی به کار می روند که مقاومت برشی موجود در انتهای تیرچه به میزان کافی نیست و احتمال دارد از جا در بیاید.
از آن جایی که میلگرد ها نقش بسیار مهمی در ساختمان ایفا می کنند و کیفیت و کارایی آن ها می تواند به طور مستقیم بر استحکام ساختمان تأثیر بگذارد، توصیه ما این است که برای خرید این مدل ابزار آلات از سایت شهرآهن که متعلق به یکی از معتبر ترین و خوشنام ترین فروشگاه های عرضه کننده تجهیزات فلزی است، بازدید کنید تا بتوانید بهترین نوع وسایل مورد نظر تان را با یک قیمت مناسب خریداری کنید. اگر هم در این مورد تجربه و مهارتی ندارید و انواع میلگرد ها را نمی شناسید حتماً از مشاوره رایگان کارشناسان ما کمک بگیرد تا بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید و با مشکلی مواجه نشوید. قیمت میلگرد های مختلف همچون قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار و همینطور محصولات کارخانجات مختلفی مثل قیمت میلگرد ذوب آهن را می توانید در این سایت مشاهده کنید.