علامت اختصاری میلگرد قائم

کارخانجات تولید میلگرد، برای متمایز کردن محصولات خود، از علامت‌های اختصاری استفاده می‌کنند. این علامت‌ها مانند شناسنامه‌ای برای انواع میلگردها هستند. البته برخی کارخانجات مانند بردسیر کرمان و درپاد تبریز، فاقد این علامت‌های اختصاری هستند. در این مقاله قصد داریم با علامت اختصاری روی میلگرد قائم آشنا شویم. این علامت اختصاری چگونه است و چه اطلاعاتی را درباره این میلگرد مشخص می‌کند. با همراهی شما در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر خواهیم پرداخت.

ghaem rebar abbreviation 1

علامت اختصاری حک شده روی میلگرد قائم

کارخانه تولید میلگرد در قائم با چندین خط تولید عملیات خود را اجرا می‌کند. برخی از این خطوط به ساخت محصولات نورد سرد، لوله و پروفیل اختصاص دارند، در حالی که برخی دیگر برای تولید میلگردهای نورد گرم، شمش‌های فولادی با طول 6 متر و میلگردهای آجدار با سایز A3 تا 32 میلیمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمام کارخانه‌های فولادسازی، از جمله کارخانه قائم رازی، مکلف هستند تا تمام جزئیات مرتبط با محصولات خود را از جمله روش‌های تولید، نوع رنگ میلگرد و گواهی‌نامه‌های فنی به مشتریان ارائه دهند. همچنین، اهمیت دارد که علامت اختصاری کارخانه مثل کارخانه قائم یا شرکت‌های دیگر روی محصولات حک شود. در بخش بعدی با نماد هک شده روی این محصولات آشنا خواهیم شد.

علامت اختصاری حک شده روی میلگرد قائم

آرم هک شده بر روی میلگرد قائم

همانطور که ذکر شد، واحدهای تولیدی جهت به تعریف بهتر محصولات خود در بازار، از علامت‌ها یا نمادهای اختصاری استفاده می‌کنند. در این راستا، نماد اختصاری میلگرد کارخانه قائم دارای دو جزء کلیدی می‌باشد. بخش اول این نماد به مشتریان نام و شناخت کارخانه را ارائه می‌دهد و بخش دوم تشکیل شده از دو حرف است.

اولین حرف در این نماد نوع میلگرد را نمایان می‌سازد و حرف دوم نمایانگر فرآیند تولید میلگرد است. به عنوان مثال، روی میلگردهایی که در کارخانه قائم تولید می‌شوند، نماد GHAMORCO-TC قرار دارد. در این جمله، حرف T فرآیند تولید میلگرد با استفاده از روش ترمکس را مشخص می‌کند و حرف C به نوع میلگرد اشاره دارد.

با خرید از وب‌سایت شهر آهن می‌توانید از اصالت میلگردها اطمینان حاصل کنید. این وب‌سایت به‌عنوان نماینده رسمی، میلگردهای با کیفیت و با قیمت مناسب را به شما ارائه می‌دهد.