با توجه به وجود کارخانجات متعدد فولاد در کشور، هر کارخانه ملزم است علامت اختصاری منحصربه‌فرد خود را روی محصولاتش حک کند تا مشتری بتواند محصولات هر کارخانه را تشخیص دهد. این علائم هویت‌بخش کارخانجات بوده و اعتبار محصولات آن‌ها را نشان می‌دهند. با این روش، میلگردهای تولیدشده در کارخانجات معتبر از سایر میلگردهای نامطمئن تفکیک می‌شوند.

یکی از کارخانجات معتبر تولید میلگرد، کارخانه شاهین بناب است که میلگرد آجدار با اندازه‌های مختلف تولید می‌کند. علامت اختصاری روی میلگردهای این کارخانه که BS_CT است، حاوی اطلاعات مهمی در مورد نوع و ویژگی‌های این میلگرد است. در این مقاله، ضمن معرفی علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب، به تشریح اطلاعاتی که این علامت در اختیار خریدار قرار می‌دهد، می‌پردازیم.

علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب

علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب

علامت اختصاری روی میلگرد شاهین بناب BS_CT است که نشان‌دهنده مشخصات این میلگرد است:

  • B و S به ترتیب بیانگر نام کارخانجات تولیدکننده یعنی بناب و شاهین هستند.
  • C نشان‌دهنده نوع میلگرد آجدار ۴۰۰ یا A3 است که توسط این کارخانه تولید می‌شود.
  • T بیانگر این است که فرایند تولید این میلگردها ترمکس است.

آج‌ها و برجستگی‌های روی میلگرد در چسبندگی آن به بتن بسیار مؤثر است. بنابراین توجه به علامت اختصاری هنگام خرید میلگرد حائز اهمیت است. برای تعیین سایز میلگرد نیز استفاده از کولیس توصیه می‌شود. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقالات شهر آهن مراجعه کنید.

علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب

آرم حک شده بر روی میلگرد شاهین بناب

فرایند ترمکس باعث افزایش مقاومت سطح خارجی نسبت به سطح داخلی میلگرد می‌شود. حرف T در علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب نشان‌دهنده تولید این میلگرد با فرایند ترمکس است. کارخانه شاهین بناب یکی از معتبرترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور است و سهم عمده‌ای از بازار را تأمین می‌کند. سایت شهر آهن نیز اقدام به فروش عمده این محصول می‌کند. مشتریان می‌توانند روزانه و به صورت آنلاین نسبت به مقایسه قیمت و دریافت بهترین نرخ برای خرید میلگرد شاهین بناب اقدام کنند. همچنین کارشناسان فروش شهر آهن سایت آماده پاسخگویی به سؤالات و ارائه مشاوره در زمینه خرید این محصول هستند.