برند میلگرد را از روی علائم اختصاری روی بدنه آن تشخیص دهید

در چند سال اخیر صنعت فولاد ایران پیشرفت خوبی داشته و توانسته جزو برترین تولید کنندگان میلگرد در جهان باشد. کارخانه های بسیاری در سراسر ایران وجود دارند که با بهترین مواد اولیه میلگردهای با کیفیتی را تولید می کنند. میلگردهای اصلی که کارخانه های معتبر تولید می کنند دارای علامت های اختصاری روی بدنه هستند که با توجه به آن ها می توان تولید کننده را تشخیص داد. کیفیت و اعتبار میلگرد به شناخت و ارزیابی شرکت تولید کننده آن بستگی دارد از این رو آگاهی از علائم اختصاری روی میلگرد امری ضروری است.
هر میلگردی که تولید می شود باید دارای پلاک و علائم حک شده ای باشد که از روی آن بتوان خواص مکانیکی، روش تولید، خواص مکانیکی، شرکت تولید کننده و ... را تشخیص داد. با علامت هایی که روی میلگرد وجود دارد می توان از نوع آج، روش تولید و برند میلگرد آگاه شد.

تشخیص برند میلگرد از روی علائم اختصاری آن 

تشخیص برند میلگرد از روی علائم اختصاری آن

همانطور که در بالا گفته شد نوع آج از علائمی است که روی بدنه میلگرد حک می شود، این علائم به صورت اختصاصی روی هر میلگرد حک می شوند و هر کدام نشان از آج خاصی هستند. به طور کلی میلگردهای آج دار را با حروف A2، A3، A4 نشان می دهند. نوع آج میلگرد به صورت مارپیچ با زاویه 45 درجه، جناقی و مرکب است که هر کدام در دو سایز متفاوت تولید می شوند و هر یک از این سایزها را با حرف انگلیسی خاصی حک می کنند.
علاوه بر این روی بدنه میلگرد ها چگونگی روش تولید را با حروف اختصاری نشان می دهند. فرآیند تولید میلگرد به سه صورت زیر انجام و با حروف انگلیسی خاصی نشان داده می شود:

  • تولید شده به روش خنک کاری ( ترمکس) با علامت اختصاری T
  • تولید شده به روش آلیاژ سازی با علامت اختصاری U
  • ساخته شده با روش های استاندارد مندرج در شناسنامه میلگرد A

این روش ها به صورت کلی هستند که همه کارخانه ها از این روش ها استفاده می کنند البته ممکن است روش های دیگری نیز وجود داشته باشد که برخی از کارخانه ها با علامت های اختصاری خاصی محصول را تولید کنند، برای اطلاعات دقیق نسبت به این روش ها و اطلاعات فنی آن ها می توان راهنمای خرید میلگرد را مطالعه کرد.
در کل علامت های اختصاری که هر کارخانه برای محصول خود در نظر می گیرد بیشتر برای شناسایی محصول معتبر از غیر معتبر است زیرا با افزایش میزان درخواست میلگرد هر روزه کارخانه های بیشتری اقدام به تولید میلگرد کرده اند و در این میان افراد سودجویی وجود دارند که برای سود خود انواع میلگرد تقلبی و بی کیفیت را به عنوان محصولی با کیفیت به خریداران قالب می کنند. از این رو کارخانه های مهم برای شناسایی آسان تر محصولات خود توسط مشتری ها علامت های خاصی را روی بدنه میلگردی که تولید می کنند حک می نمایند.

یک راه حل ساده برای تشخیص کارخانه سازنده میلگرد 

یک راه حل ساده برای تشخیص کارخانه سازنده میلگرد

همانطور که در بالا اشاره شد تولید کنندگان میلگرد در ایران بیش از 30 کارخانه هستند که هر کدام محصولی خاص با مشخصات فنی منحصر به فردی تولید می کنند از این رو اطلاع از کارخانه تولید کننده میلگرد برای مشتری ها بسیار حائز اهمیت است. همچنین برای اطمینان از اصالت محصول بهتر است نسبت به علامت های اختصاری هر شرکت آگاهی داشته باشید. در واقع این علائم اختصاری می توانند کارخانه سازنده میلگرد را معرفی کنند. با این تفاسیر بهترین و آسان ترین راهی که می توان تشخیص داد یک میلگرد متعلق به چه کارخانه ای است، توجه به علامت اختصاری حک شده روی میلگرد است. این علائم معمولا ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد هستند.

یک راه حل ساده برای تشخیص کارخانه سازنده میلگرد 

علائم اختصاری حک شده روی بدنه میلگرد برخی از کارخانه ها

  • میلگرد ذوب آهن اصفهان: یکی از معتبرترین تولید کنندگان میلگرد در بازار ایران، کارخانه ذوب آهن اصفهان است. این شرکت میلگردهایی با وزن بسیار نزدیک به جدول اشتال تولید می کند. روش تولید میلگرد در شرکت ذوب آهن به صورت خنک کاری است و روی هر شاخه میلگرد حروف اختصاری ESCO CU حک شده است.
  • فولاد خراسانی: میلگردهای شرکت نیشابور یا مجتمع فولاد خراسان به روش خنک کاری تولید می شوند و روی بدنه آن ها حروف KSC CT حک شده است.
  • میلگرد فولاد آذربایجان میانه: علامت اختصاری این شرکت دو حرف F رو به روی هم است که به روش ترمکس تولید می شود. این برند از باکیفیت ترین محصولات بازار داخلی است.
  • میلگرد کویر کاشان: این شرکت میلگردهای با کیفیتی تولید می کند به گونه ای که قابلیت جوشکاری و مقاومت بالایی دارند. علامت اختصاری حک شده روی میلگرد کویر کاشان KAVIR TH است.
  • میلگرد آناهیتا: شرکت آناهیتا در گیلان است و به روش آلیاژی میلگرد را تولید می کند. علامت اختصاری میلگرد آناهیتا AG JU است.
  • میلگرد صنایع فولاد کاوه تیکمه داش: SFK CT علامت حک شده روی میلگردهای تیکمه داش است که حروف CT برای نشان دادن روش تولید به صورت ترمکس است.
  • میلگرد بافق: میلگردهای تولید شده در کارخانه بافق یزد علاوه بر حروف اختصاری BMISCO CT دارای عبارت فولاد بافق نیز است.
  • میلگرد شرکت فولاد ابهر: آرم حک شده روی میلگرد ابهر KFA TC است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با علائم اختصاری میلگردها و نحوه تشخیص آن ها بر این اساس با ما در شهر آهن تماس بگیرید. کارشناسان ما به شما کمک می کنند تابهترین میلگرد را با قیمت مناسب و کیفیت ایده آل خریداری کنید.

تشخیص برند میلگرد از روی علایم ظاهری