ایران در زمینه تولید انواع میلگرد پیشرفت عظیمی داشته است و توانسته با تولید میلگردهای باکیفیت جزء ده تولید کننده برتر دنیا باشد. در ایران کارخانه های تولید میلگرد بسیاری وجود دارند که اکثر آن ها با بهترین تکنولوژی ها و رعایت استانداردهای مختلف انواع میلگرد را در تناژ بالا تولید می کنند. ایران در سال های اخیر از نظر تولید میلگرد به خودکفایی کامل رسیده به گونه ای که محصولات خود را به دیگر کشورها صادر می کند. برای خرید میلگرد باید نسبت به کارخانه تولید کننده آشنایی داشت و با مقایسه ویژگی های کارخانه های مختلف مناسب ترین آن ها را انتخاب کرد. برترین تولید کنندگان میلگرد ایران ظرفیت تولید بالایی دارند و میلگرد مورد نیاز کشور را تامین می کنند از این رو شناخت محصولات هر یک از این تولید کنندگان اهمیت ویژه ای دارد. در کل کارخانه های میلگرد زیادی در سرتاسر ایران فعالیت دارند که هر کدام با به روزترین فناوری ها، تجهیزات و کادری مجرب با کیفیت ترین میلگردها را تولید و به بازار عرضه می کنند. این کارخانه ها هر روز با به کارگیری روش هایی نوین تلاش در توسعه دادن مجموعه های خود دارند تا سالانه میلگرد بیشتری را تولید کنند و محصولات خود را به کشورهای دیگر نیز صادر نمایند. 

برترین تولیدکنندگان میلگرد ایران | معرفی 20 کارخانه میلگرد

ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان تولید کننده برتر فولاد برای اولین بار در ایران توانست موفق به کسب گواهی نامه ای تحت عنوان استاندارد تولید محصولات ساختمانی و صنعتی با بالاترین سطح کیفی شود ، ذوب آهن از اولین شرکت های فولادی کشور با ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد ، تولیدکننده انواع مقاطع و محصولات فولادی با بالاترین استاندارد و کیفیت و پیشرو در این حوزه نام دارد ، بر همین اساس شما می توانید با اطمینان خاطر و اعتماد زیاد به بهترین نوع میلگرد از این مرکز اقدام کنید . یکی از دلایلی که محصولات این کارخانه گران است به این دلیل است که محصولات این کارخانه به عنوان بهترین برند میلگرد شناخته شده است و همچنین بورس ذوب آهن یکسالی است که رونق پیدا کرده ، این برند دارای مشتری نسبتا کم در تهران است و معمولا بیشتر درپروژهای بزرگ و تعداد طبقات زیاد استفاده می شود .

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

مطالب خواندنی دیگر:

فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان یکی از بزرگترین واحد صنعتی در ایران و بزرگترین تولید کندده فولاد و انواع محصولات فولادي تخت گرم و سرد نورديده، قلع اندود و گالوانيزه درکشوراست . مجتمع فولاد مبارکه اصفهان یکی از شرکت‌های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید انواع ورق‌ فولادی هم فعالیت‌ می‌نماید . از محصولات این کارخانه هم بیشتر در پروژهای بزرگ استفاده می شود.

کارخانه فولاد کویر کاشان

مجتمع فولاد کویرکاشان تولید کننده انواع میلگرد فولادی فعالیت به سزایی در سطح کشور دارد ، مجتمع فولاد کویر کاشان شامل کاملترین سبد میلگرد ( میلگرد آجدار ، میلگرد ساده کویر، میلگرد حرارتی، میلگرد کلاف ساده ، میلگرد شاخه ای در کلیه مقاطع مورد نیاز) در کشور است. ظرفیت تولیدی این مجموعه ۳۵۰ هزار تن در سال است ، میلگرد کاشان دارای قابلیت جوشکاری و مقاومت بسیار بالا و در زمره بهترین محصولات فولادی بعد از ذوب آهن اصفهان قرار دارد ، از محصولات این کارخانه بیشتر در پروژهای بزرگ استفاده می شود. برای مشاهده قیمت میلگرد حرارتی، میلگرد ساده، آجدار و ... فولاد کویر کاشان، سایت شهرآهن بهترین گزینه برای خریداران است، چرا که قیمت دقیق و روز کارخانه را برای محصولات اعلام می کند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

مطالب خواندنی دیگر:

کارخانه فولاد کویر کاشان 

مجتمع فولاد نیشابور

شرکت فولاد نیشابور به عنوان قطب سوم فولاد کشور در استان خراسان رضوی است ، میلگردهای تولیدی مجتمع فولاد خراسان بر اساس استاندارد ملی است و درسه گروه میلگرد ساده ، میلگرد آجدار مارپیچ و میلگرد آجدار جناغی طبقه بندی شده اند .

مجتمع فولاد شاهرود

ظرفیت تولیدی مجتمع فولاد شاهرود حدود ۲۰۰ هزار تن می باسد و در سال ۱۳۸۷ توانست تولید انواع میلگردهای فولادی ساده و آجدار را از سایز ۸ تا ۳۲ را به مرحله اجرایی برساند ، طرح هایی مثل خط ریخته گری و ذوب صد هزار تنی شمش فولادی برای توسعه این مجتمع در نظر گرفته شده است. قیمت میلگرد شاهرود نیز بر اساس سایز و وزن میلگرد تخمین زده می شود ، کیفیت این کارخانه حدوا همانند فولاد نیشابور است.

در ادامه این کارخانجات که می توان گفت بهترین کارخانه های تولید میلگرد هستند کارخانه فولاد خوزستان، فولاد ایران، صنعتی سپاهان، فولاد الیگودرز، خودرو چهارمحال و بختیاری، زاگرس شهر کرد، فولاد ناب تبریز، درپاد تبریز، فولاد یزد، اکسین خوزستان، فولاد کاویان، صنایع هفت الماس، فولاد علویجه، فولاد گیلان، فولاد کوهپایه (اسپیرال) و .. نیز در حال فعالیت هستند.

میلگرد صبا فولاد زاگرس

این کارخانه نزدیک به ده سال است که در چهارمحال و بختیاری شروع به کار کرده است و انواع میلگرد آجدار را با بهترین کیفیت تولید می کند. این کارخانه مقاطع فولادی دیگری مانند نبشی و ناودانی نیز تولید می کند. علامت اختصاری که روی میلگردهای صبا فولاد زاگرس حک شده SFZ CT است.

میلگرد صبا فولاد زاگرس 

میلگرد ظفر بناب

یکی از برندهای معروف تولید میلگرد ظفر بناب است که بیش از 15 سال در زمینه تولید مقاطع فولادی مشغول به کار است. این کارخانه میلگردهای خود را با استانداردهای اروپا، آمریکا و ایران تولید می کند. کارخانه میلگرد ظفر بناب میلگردها را با وزن نسبتا پایینی تولید می کند از این رو محبوبیت ویژه ای بین عموم دارد. علامت اختصاری حک شده روی میلگردهای ظفر بناب ZN.CT است.

میلگرد میانه

از تامین کنندگان اصلی میلگرد جنوب شرقی کشور کارخانه تولید میلگرد میانه است که انواع میلگرد را طبق استانداردهای ملی در سایزهای 8 تا 32 میلی متر تولید می کند. بیشتر فروش این کارخانه به صورت عمده است و اغلب برای بارگیری باید بیش از 15 تن سفارش داد. کارخانه میلگرد میانه برای شناسایی این محصول روی هر شاخه میلگرد دو حرف F را روبروی هم حک کرده است.

میلگرد راد همدان

همانطور که می دانید راد همدان نام آشنایی در صنایع فولادی است، این کارخانه انواع میلگرد را مطابق استانداردهای ملی و اروپایی تولید و به بازار عرضه می کند که علامت اختصاری حک شده روی محصولات آن RAD است. این کارخانه به صورت حضوری و غیر حضوری بیش از 2000 نفر را مشغول به کار کرده و هدف اصلی آن تولید میلگردهای آجدار است. این شرکت تمامی تجهیزات و ماشین آلات خود را از برندهای آلمانی و ایتالیایی خریداری کرده که با کادری ماهر با کیفیت ترین میلگردهای گرید 3 و 4 را تولید می کند.

میلگرد راد همدان 

میلگرد سرمد ابرکوه یزد

این کارخانه در 15 کیلومتری ابرکوه – یزد در سال 1391 تاسیس شد و جزء مهم ترین تامین کنندگان میلگرد بخش مرکزی کشور است. سرمد ابرکوه یزد به صورت تخصصی میلگردهای گرید 3 را در سایزهای 8 تا 32 تولید و به بازار عرضه می کند. مهم ترین ویژگی این میلگرد قیمت مناسب آن است که توجه بسیاری را جلب کرده است. میلگردهای سرمد ابرکوه یزد را می توان با علامت اختصاری SAIS CT شناسایی کرد.

میلگرد آناهیتا

کارخانه آناهیتا برترین و با کیفیت ترین میلگردها را تولید و به بازار عرضه می کند، این کارخانه در رشت راه اندازی شده است و انواع میلگرد را با استاندارهای مختلف تولید می کند. در واقع محصولات تولید شده در کارخانه آناهیتا تنوع بالایی دارند و هر فرد متناسب با نیاز خود می تواند بهترین مدل را انتخاب کند. از ویژگی های منحصر به فرد میلگرد آناهیتا می توان به وزن سبک و قیمت مناسب آن اشاره کرد. کارخانه میلگرد آناهیتا برای هر نوع میلگرد علامت اختصاری خاصی در نظر گرفته است که با توجه به آن ها می توان به آسانی گرید میلگرد را نیز تشخیص داد به عنوان مثال علامت حک شده روی میلگرد گرید 2 A.G.J.U است در صورتی که علامت روی میلگردهای گرید 3 A.G.C.T و برای میلگرد گرید 4 علامت A.G.S.T حک شده است.

میلگرد سیادن ابهر

سیادن ابهر یکی از تامین کنندگان میلگرد در کشور است که در بازار به نام عتیق آذر سهند معروف است. این کارخانه سابقه تولید بالایی دارد و با آرم اختصاصی KFA TC می توان آن ها را شناسایی کرد. کارخانه میلگرد سیادن ابهر انواع میلگرد گرید 1، 2 و 3 را با رعایت استانداردهای اروپایی و با استفاده از به روزترین تکنولوژی تولید و به بازار عرضه می کنند.

میلگرد سیادن ابهر 

میلگرد بافق یزد

کارخانه بافق یزد با استاندارد ملی میلگردهایی با وزن نزدیک به جدول اشتال تولید می کند از این جهت طرفداران بسیاری دارد. این کارخانه سالانه 550 هزار تن میلگرد را تولید و با علامت اختصاری BMISCO به بازار عرضه می کند. کارخانه بافق یزد در نزدیکی مهم ترین معادن فولادی کشور است از این رو دسترسی آسانی به مواد اولیه دارد در نتیجه انواع میلگرد را با مرغوب ترین مواد اولیه و با کیفیتی بالا تولید می کند.

میلگرد آریا ذوب

این کارخانه با هدف خودکفایی کشور در زمینه تولید میلگرد از سال 1383 در منطقه اشتهار شروع به فعالیت کرد که با تولید سالانه چند صد هزار تن میلگرد نقش مهمی در تامین میلگرد کشور ایفا کرده است. کارخانه میلگرد آریا ذوب محصولات خود را با استاندارد ملی و با کیفیتی بالا تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. این کارخانه نزدیک به چهل درصد از سهم بازار میلگرد را در اختیار دارد.

میلگرد شاهین بناب

کارخانه شاهین بناب نزدیک به 18 سال است که با هدف تولید مقاطع فولادی طویل در بناب شروع به فعالیت کرده است و انواع میلگرد را در سایزهای 8 تا 32 میلی متر تولید و به بازار عرضه می کند. آرم اختصاری حک شده روی میلگردهای شاهین بناب BS-CT است.

میلگرد آذر فولاد امین

کارخانه آذر فولاد امین ده سال است که در تیکمه داش آذربایجان شرقی تاسیس شده و به صورت تخصصی در زمینه تولید میلگرد گرید 2 و 3 فعالیت می کند. این کارخانه با بهترین تجهیزات و ماهرترین نیروی انسانی با کیفیت ترین میلگردها را تولید و به بازار عرضه می کند. آذر فولاد امین دارای آزمایشگاه تخصصی است که کیفیت میلگردها را کنترل می کند و محصولات خود را با گواهی مرغوبیت به مشتری ها ارائه می کند.

میلگرد آذر فولاد امین 

میلگرد ارگ تبریز

اولین میلگردی که کارخانه ارگ تبریز به بازار وارد کرد در سال 1391 بود، میلگرهای تولید شده در این کارخانه با نام میلگرد تبریز در بازار معروف هستند. این کارخانه فقط میلگرد گرید 3 تولید می کند و تمام تمرکز خود را روی کیفیت این محصولات گذاشته از این رو برای سازه های بتنی بسیار مناسب و کاربردی هستند. این کارخانه تجهیزات و ماشین آلات شرکت خود را از کشور ترکیه خریداری کرده و با رعایت اصول استاندارد توانسته با تولید کنندگان خارجی و داخلی بسیاری رقابت کند. این کارخانه انواع میلگرد را با رعایت استانداردهای روسی تولید می کند و با استفده از روش های تولیدی مانند ترمکس خواص مکانیکی میلگردهای تولید شده را بهبود می بخشد. مهم ترین مزیت میلگردهای ازگ تبریز شامل وزن نزدیک به جدول اشتال، قیمت مناسب، مناسب بودن برای سازه های بتنی و کیفیت بالا است.

میلگرد فولاد امیرکبیر خزر

کارخانه فولاد امیرکبیر با تولید 750 هزار تن میلگرد آجدار در سال یکی از کارخانه های مهم صنایع فولادی است که در سال 1381 در رشت شروع به فعالیت کرده است. این کارخانه انواع میلگرد را با بهترین کیفیت تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. کارخانه فولاد امیرکبیر خزر جزء بزرگترین تولید کنندگان میلگرد صنعتی است که انواع میلگرد را طبق استانداردهای ملی، TS، GOST و .. در سایزهای 8 تا 40 تولید و به بازار عرضه می کند. در واقع بخش زیادی از نیازهای داخلی ایران را شرکت فولاد امیرکبیر خزر تامین می کند. AKS-CT علامتی است که روی میلگردهای فولاد امیرکبیر خزر حک شده و عامل شناسایی آن ها از دیگر میلگردها است.

میلگرد فولاد امیرکبیر خزر 

میلگرد فایکو

کارخانه میلگرد البرز ایرانیان یا فایکو یکی از تولید کنندگان میلگرد آجدار در ساری است که با بهترین تکنولوژی، پیشرفته ترین تجهیزات و متریال محصولات با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه می کند. این کارخانه از بزرگ ترین کارخانه های ایران است که به صورت گرم انواع مقاطع فولادی را تولید می کند. FAICI آرمی است که روی میلگرد های تولید شده در کارخانه البرز ایرانیان دیده می شود.

میلگرد جهان فولاد سیرجان

با توجه به نام این محصول پیداست که در شهر سیرجان راه اندازی شده است. این کارخانه میلگردهای با کیفیتی را با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد از این رو طرفداران زیادی دارد. کیفیت بالای میلگردهای جهان فولاد سیرجان سبب شده کشورهای دیگر نیز مشتری این محصولات باشند. این کارخانه برند جهانی دارد و با ظرفیت بالای تولید نه تنها نیاز کشوربلکه می تواند نیاز بازار خاورمیانه را تامین کند. جهان فولاد سیرجان میلگردهای خود را طبق استانداردهای ملی در سه مدل ساده، مارپیچ و آجدار جناغی به روش عملیات حرارتی تولید می کند از این رو خواص مکانیکی خوبی دارند.